Tjena!
När jag skulle borra upp gardiner ovanför fönstret så stötte vi på metall 1,5 cm in. Gipset verkar gå hela vägen in. Fönstret sitter mot ytterväggen så borde inte vara el där uppe?
Vad kan det vara?
Ska jag borra igenom om det är någon metallregel?
Kan man ändå sätta betongplugg som vanligt?
När jag skulle borra upp gardiner ovanför fönstret så stötte vi på metall 1,5 cm in. Gipset verkar gå hela vägen in. Fönstret sitter mot ytterväggen så borde inte vara el där uppe?
Vad kan det vara?
Ska jag borra igenom om det är någon metallregel?
Kan man ändå sätta betongplugg som vanligt?
Bästa svaret
Kan vara en balk som avlastar ovanför fönstret, inte ovanligt att det är någon form av avbärning ovan fönster. Är bra då det många gånger blir sprickor i väggen från hörn av fönster och dörrar. Vad är det för materiel i ytterväggarna.
Jaha ok, bra att veta! Tack!J jonaserik skrev:
Läste något att det förmodligen inte är el eller vatten iallafall?
Tegel bakom
Metallen var lite hårt att borra i men ska jag dra på med en metallborr och försöka komma igenom? Jag har en kraftfull maskin så borde isf vara själva borren som brister isf.
Det kan vara en gipsvinkel en LP50 plåt som ligger direkt an gipsen på insidan av denne..C Calr skrev:
Men testa o dra en skruv som är avsedd för metallreglar, drar den så är det en plåt bakom och då funkar det att fästa dina gardiner i denna utan att borra..C Calr skrev:
Produkter som diskuteras: "träskruv"
Träskruv Big Dog ZF Max C4 utomhus FAST
För användning utomhus
126 kr inkl moms
Läs mer
Medlem
· västra götaland
· 212 inlägg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden

