11 386 läst ·
35 svar
11k läst
35 svar
Mest vedpanna för pengarna.
Annars kan man ju alltid förstärka så att den tål trycket 
Dock så har jag inte licens enligt tryckkärlsnormen. ;-)
Den funderingen ligger och bearbetas den med.
Om du vill få ner eldandet dvs de frekventa iläggen.
Varför inte en 5-10 m3 tank?
Jag har 4m3 ( 40kw panna, 220l vedutrymme ) och tycker att eldningen är rätt behaglig. Hade jag fått plats så hade jag ökat tankvolymen.
Upplevde inte i vinter att jag var "tvungen" utan kunde planera ilägg ganska bra efter familjens schema.
Edit
Missade att du skulle bygga en bamsetank 👍
Varför inte en 5-10 m3 tank?
Jag har 4m3 ( 40kw panna, 220l vedutrymme ) och tycker att eldningen är rätt behaglig. Hade jag fått plats så hade jag ökat tankvolymen.
Upplevde inte i vinter att jag var "tvungen" utan kunde planera ilägg ganska bra efter familjens schema.
Edit
Missade att du skulle bygga en bamsetank 👍
Redigerat:
Klicka här för att svara