Hej där i vårt forum.

Med en tämligen ny installation av en luft-/vatten värmepump från CTC, funderar jag på att testa eOns lösning för klok energianvändning. Min anläggning finns bland eOns listade modeller från CTC.

eOns egen säljtext säger; ”Tjänsten anpassar sig automatiskt efter elpriserna. På så sätt kan du spara mellan 15-20 % på din värmekostnad, utan att tumma på komforten.” Tjänsten är så klart inte gratis. 49 kr/månad är i och för sig inte avskräckande med tanke på att jag under både september och oktober har konstaterat elpriser över 6 kr/kWh i elområde fyra.

Bad eOn om att få läsa ett kundcase. Något sådant finns inte, blev svaret.

Har du någon erfarenhet som du vill dela med dig?

Vänliga hälsningar /Olle Sjöstedt

O Olle Sjöstedt skrev:
Hej där i vårt forum.

Med en tämligen ny installation av en luft-/vatten värmepump från CTC, funderar jag på att testa eOns lösning för klok energianvändning. Min anläggning finns bland eOns listade modeller från CTC.

eOns egen säljtext säger; ”Tjänsten anpassar sig automatiskt efter elpriserna. På så sätt kan du spara mellan 15-20 % på din värmekostnad, utan att tumma på komforten.” Tjänsten är så klart inte gratis. 49 kr/månad är i och för sig inte avskräckande med tanke på att jag under både september och oktober har konstaterat elpriser över 6 kr/kWh i elområde fyra.

Bad eOn om att få läsa ett kundcase. Något sådant finns inte, blev svaret.

Har du någon erfarenhet som du vill dela med dig?

Vänliga hälsningar /Olle Sjöstedt
Varför inte testa CTC egna lösning först?

B buffyin skrev:
Varför inte testa CTC egna lösning först?
Vad jag känner till har inte CTC någon lösning för detta via t ex My uplink.

B buffyin skrev:
Tyckte jag hade läst att de hade det innan iaf.

Hitta denna vid snabb googling
[länk]
Stort tack.🙏 Ska läsa och bedöma användbarheten. Min erfarenhet av CTC:s digitala mognad och kundsupport är att den inte ligger i frontlinjen.

• Gilla
buffyin
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.