TMS, jag råkade också ut för detta för ca 1 år sedan när vårat Mariannelund från SMV skulle resas.
Fick betala extra för bredning och fyllning till kranplats (160tons kran har jag för mig=STORT!).
Att jag fick betala extra till grundläggaren känns OK, men sen var det kranen.....

Krävde att SMV skulle speca kostnad för den "lilla" kranen och den stora, men det tycktes omöjligt att få detta.
Fick betala ca 40 000:- extra, kändes verkligen inte bra att att inte få veta vad man betalar för.
Det är säkert en rimlig summa, men man vill gärna veta vad man har fått för pengarna!

Känns inte som att bra avslut på affären med SMV, borde vara i deras intresse att ha en bra kundrelationt när man är färdig med sina åtaganden!

När det så tydligt är skrivet "merkostnad" som måste man väl kunna begära att det specas vad det kostar att ta dit den mindre kranen. Och det borde också anses som orimligt att den mindre kranen är en noll-kostnad för byggnationen, inte ens om byggaren äger kranen själv så är det ju en nollkostnad....

Jag har ju inte byggt ett hus men jag tror jag skulle ha svårt att acceptera att den mindre kranen är "gratis" för byggaren. Får byggare göra vad de vill med sina fakturor...?

Varför inte ringa till några kranfirmor och höra vad etableringskostnaden faktiskt är? Sedan har du eventuellt bra ammunition för en fortsatt diskussion med husleverantören.

Sedan verkar stora kranbilar vara rejält dyra, så att kostnaden är hög håller jag för mycket sannolikt.

Aldén! Vilket sammanträffande! Ville inte skriva vilket husleverantör det gällde, men det verkar inte som att jag kommer nån vart i snacket med de- det är Smålandsvillan för mig med!- De har satt i regel det här och det ser ut som att en byggare får göra som de vill med sina fakturor! Säljarens marknad!:(

TMS, får väll bara säga lycka till.....

För oss är det ju ett avslutat kapitell, men jag tycker du ska försöka iallafall.

Annars så tycker jag att SMV har skött sig väl förövrigt!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.