E elmont skrev:
Skillnaden är att EKK med tiden "korvar" sig 0ch "rätar ut sig" i böjarna på ett sätt som EQX inte gör. Rent elektriskt spelar det ingen roll men estetisk.
Så tänker nog inte gamla Televerkare.
 
  • Gilla
  • Haha
elmont och 2 till
  • Laddar…
E elmont skrev:
Skillnaden är att EKK med tiden "korvar" sig 0ch "rätar ut sig" i böjarna på ett sätt som EQX inte gör. Rent elektriskt spelar det ingen roll men estetisk.
Stämmer, EKK måste rullas ut riktigt och sedan klamras med klammer mot insidan av det ringlade. Gör du tvärt om vill den lyfta mellan klamrarna. Hörnen brukar lösa sig om man håller 5 cm hörn/klammer.
Men det kan ju en elektriker;)
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Stämmer, EKK måste rullas ut riktigt och sedan klamras med klammer mot insidan av det ringlade. Gör du tvärt om vill den lyfta mellan klamrarna. Hörnen brukar lösa sig om man håller 5 cm hörn/klammer.
Men det kan ju en elektriker;)
En riktig elektriker använder inte EKK i bostadsutrymmen utan utan "kulo" :ok:
 
  • Gilla
Uffe A och 2 till
  • Laddar…
E elmont skrev:
En riktig elektriker använder inte EKK i bostadsutrymmen utan utan "kulo" :ok:
Men jag arbetar ju inte med det utan bara en gång i tiden fått lära mig snörslå och klamra "riktig" kulo :cool:
Däremot kan jag ju fortfarande klamra både EXQ/EKK;)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.