BigR BigR skrev:
Ja men vad gör dom på riktigt med all asbest? Det är en Biden/Clinton hoax att all asbest deponeras.

Många säger att den mesta asbesten inte alls deponeras utan återförs som fyllnadsmassa i olika offentliga konstruktioner eller som bulk i abortpiller. Jag vet inte säkert men tycker att någon borde titta närmare på problemet!
"Många säger" och Biden/Clinton hoax är ju ett intressant argument så då verkar du veta mer. Delge gärna tack.

• Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
BigR BigR skrev:
Jag vet inte säkert men tycker att någon borde titta närmare på problemet!
Ja nog borde någon titta på ett problem. Vi är ense.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
BigR BigR skrev:
Ja men vad gör dom på riktigt med all asbest? Det är en Biden/Clinton hoax att all asbest deponeras.

Många säger att den mesta asbesten inte alls deponeras utan återförs som fyllnadsmassa i olika offentliga konstruktioner eller som bulk i abortpiller. Jag vet inte säkert men tycker att någon borde titta närmare på problemet!
Spännande att Biden och Clinton hanterar asbest i sverige sedan länge. Vad bygger du denna spännande teori på? Vilka är "många" som pratar med dig om detta?
Abortpiller? :D

Å andra sidan var det en hel del som verkade väldigt ivriga att tala om för TS att han inte har med det att göra, konton med få inlägg, samma retorik som rysstroll.
Det kanske ligger något bakom din teori, men det är nog inte Biden, snarare Putin.

G gaidin skrev:
konton med få inlägg, samma retorik som rysstroll.
Vilka inlägg syftar du på?

BigR
Dom vassa knivarna verkar ha lämnat lådan 😆

• Haha
  • Gilla
andreascarlsson och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Vilka inlägg syftar du på?
Dina första inlägg på forumet.

G gaidin skrev:
Å andra sidan var det en hel del som verkade väldigt ivriga att tala om för TS att han inte har med det att göra, konton med få inlägg, samma retorik som rysstroll.
Det kanske ligger något bakom din teori, men det är nog inte Biden, snarare Putin.

Det är väl ganska uppenbart att denne ryska agent som agerar under pseudonymen "Magnus" bara är ute efter att hitta den där nedgrävda asbesten så den kan användas vid en eventuell invasion?

• Haha
Dilato
  • Laddar…
useless useless skrev:
så den kan användas vid en eventuell invasion?
Nu hänger jag inte med. Skulle den inte användas till abortpiller? 🤔

Alfredo Alfredo skrev:
Nu hänger jag inte med. Skulle den inte användas till abortpiller? 🤔
De är för att minska följderna av invasionen.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Asbesten hamnar på deponi. Det innebär i praktiken ett ganska slutet system. Deponierna har miljötillstånd och en tillsynsmyndighet kontrollerar att avfallsbolaget följer villkoren. Deponin har rening på lakvatten och tar regelbundna prover på lakvattnet. När deponin är fylld täcks den av särskilda typer av täta lager i olika tjocklek. Kontrollerna av lakvatten fortsätter även om deponeringen sedan är avslutad.

Det är alltså stor skillnad mot att själv gräva ner avfall någonstans. Det sista är ett miljöbrott med böter och fängelse i straffskalan.

• Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Frågan är ju ganska intressant ändå dock för jag tror faktiskt att många föreställer sig att det deponeras på månen eller nåt med tanke på hur "farligt" det är........

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Det bästa hade ju varit att lägga ned asbest i nedlagda gruvor. Där ligger den bra under väldigt lång tid. Att bara deponera den på tippen är inte en långsiktig lösning.

Sannolikheten är nog större att man vill öppna gruvan igen än att det ska ske nåt med godkända deponier. Isåfall flyttar man väl bara deponin till annan plats.

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
När vi bytte ut ett eternittak på fastigheten och fick skicka cirka 3 ton eternittak så skulle det på deponi hos en återvinningscentral i regionen. Närmaste bestämt Vankiva återvinningscentral. Jag tror att man ser eternitdeponin på denna kartlänk men det är möjligt att det är någon annan av högarna på området.
https://maps.app.goo.gl/AdG7ZXZRmvi13ET49

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.