Jag har exakt sammalika maskin, köpte den på nån form av kampanj för 2år sedan för 999:-, har aldrig provat tillbehören, endast kört den som trimmer..

Jag har också provat en såndär Meec-röjsåg för några år sen, den var paj redan när den plockades ur förpackningen :) Troligen nått vajsing med vinkelväxeln. Lämnade tillbaka skiten och köpte en Husqvarna för några tusenlappar mer, klart värt det. Meec-sågen var tung och klumpig, inte att rekommendera om man har några timmars klippning varje gång man använder den.

Köpte en Meec röjsåg från JULA för ca 3000 kr. Den höll i 6 timmar innan tändspolen gick sönder. Köpte en ny på garantin från JULA, men den höll i 20 minuter. Är kvaliteten så dålig på tändspolarna på Meec maskiner?

Düsseldorff
K kaj1 skrev:
Köpte en Meec röjsåg från JULA för ca 3000 kr. Den höll i 6 timmar innan tändspolen gick sönder. Köpte en ny på garantin från JULA, men den höll i 20 minuter. Är kvaliteten så dålig på tändspolarna på Meec maskiner?
Kvaliteten på Meec är helt obefintlig överlag. Det framgår av priset på produkterna.

Själv är jag ganska nöjd med den 1800kr Meec såg jag köpte förra hösten, trimmerhuvet har jag bytt och jag använder en ordentlig röjsele och inte det skräp som medföljde röjsågen.
PRISVÄRD är mitt omdöme om Julas artnr 000903.

Jag har en Meec röjsåg/trimmer från Jula som är mer än tio år gammal.
Aldrig varit något problem mer än att jag fått byta bensintanken, startar lika lätt och går år efter år.

K Klabbis 3000 skrev:
Jag har en Meec röjsåg/trimmer från Jula som är mer än tio år gammal.
Aldrig varit något problem mer än att jag fått byta bensintanken, startar lika lätt och går år efter år.
Samma här, plus 10 år aldrig servade...

• Gilla
Klabbis 3000
  • Laddar…
Bumpar denna tråd.

Är det någon som använder denna röjsåg för att trimma gräs längs altan, kantsten, träd och tomtgräns i en halvlantlig villatomt? Eller är den för grov?
Skulle vara praktiskt om den funkar för detta då den i så fall skulle lösa alla mina behov.

F Faceb00k skrev:
Är det någon som använder denna röjsåg för att trimma gräs längs altan, kantsten, träd och tomtgräns i en halvlantlig villatomt? Eller är den för grov?
Kan inte föreställa mig att den skulle kunna vara "för grov". Går du emot träd eller altankonstruktioner ger nog alla typer av trimmer skador på sikt.

• Gilla
Klabbis 3000
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Kan inte föreställa mig att den skulle kunna vara "för grov". Går du emot träd eller altankonstruktioner ger nog alla typer av trimmer skador på sikt.
Nej det är just det som är skillnaden. En röjsåg med grov tråd kör sönder allt grönt och en del vedartat också, och gör märken i allt annat. Men en liten klen trimmer som är gjort för gräs slår av gräs och inte mycket mer. Barken på träden klarar sig fint om man inte beter sig korkat osv. Tycker det är rätt stor skillnad.

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Tycker det är rätt stor skillnad.
Håller inte riktigt med. Jag tycker en trimmer som har kraft nog för att man ska vilja använda den alls även skadar sånt som man inte vill skada om den "ges möjlighet".

MathiasS MathiasS skrev:
Barken på träden klarar sig fint om man inte beter sig korkat osv

MultiMan
Jag ser iaf stor skillnad gällande skador beroende på trimmer. Den stora med 3 eller 3,2mm tråd kvittar det hur låg fart jag kör, fasad, trä mm tar skada nästan direkt ändå. Den gamla Partner Kolibrin med 1,6mm kan jag köra utan synliga skador på träd eller konstruktioner.

• Gilla
MathiasS och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.