15 192 läst ·
55 svar
15k läst
55 svar
Medling i en kolonistuge-grannkonflikt?
Känns ju som om mannen vars fru har en kolonilotten har försökt vara hövlig & sansad. Ignorera som någon tycker funkar ju tyvärr heller inte alltid. Till sist är det då tyvärr bara en hög röst, fula ord och kanske några förtäckta små hot som funkar!
Hade det bara varit C som var lite vrång hade man ju kunnat be henne hålla sig på sin kant. Men nu verkar det ju som att C håller på att skapa en situation som är jobbig för TS med fru genom sitt baktalande och intrigmakande. Om det går riktigt långt kanske C till och med lyckas få TS&f uteslutna eller utmobbade ur föreningen. Sätt stopp för det innan det går ännu längre.
Överlag fungerar det inte med passivitet och eftergifter mot personer som beter sig så. Varken hemma, på jobbet eller någon annanstans. Sånt ska man alltid sätta stopp för, annars fortsätter de.
Överlag fungerar det inte med passivitet och eftergifter mot personer som beter sig så. Varken hemma, på jobbet eller någon annanstans. Sånt ska man alltid sätta stopp för, annars fortsätter de.
Medlem
· Västra Götaland
· 372 inlägg
Uteslutning är uteslutet i detta fall, det finns ingen grund för det. Utmobbning är inte heller möjligt om "offret" inte bryr sig! Har inte uppfattat koloniodling som en sällskapsklubb.pelpet skrev:
Nu har "THE Meeting" varit.
Wow.. det var med lätt darrande knän vi gick det, men rakryggade och glada.
Vi valde att spela in mötet för vår egen skull, och för att ha i framtida tvister om vad Grannen sagt.
Grannen bedyrade att Hen inte brydde sig ett dugg om hur det såg ut på vår tomt !!! ( eller hur?)
Men att de maskrosor som tydligen under vår semester hade blivit hela 10 cm höga (har hon gått in med linjal?) var tydligen respektlöst.
Vi svarade att nästa sommar ska vi ordna så att någon klipper gräsmattan under vår semester.
I gengäld framförde vi att det vore trevligt om Hen åtminstone kunde hälsa då vi stötte ihop. (Hon bedyrade för ordföranden att hon minsann ALLTID hälsade)
Suck. Men det gick rätt bra. Trots allt.
Tonen var hövlig, förutom ordförande som försökte sig på ett antal härskartekniker, lätt genomskådat och hade ingen effekt på oss.
Så... Time will Tell...
Tack alla för era tips och tankar !!

Wow.. det var med lätt darrande knän vi gick det, men rakryggade och glada.
Vi valde att spela in mötet för vår egen skull, och för att ha i framtida tvister om vad Grannen sagt.
Grannen bedyrade att Hen inte brydde sig ett dugg om hur det såg ut på vår tomt !!! ( eller hur?)
Men att de maskrosor som tydligen under vår semester hade blivit hela 10 cm höga (har hon gått in med linjal?) var tydligen respektlöst.
Vi svarade att nästa sommar ska vi ordna så att någon klipper gräsmattan under vår semester.
I gengäld framförde vi att det vore trevligt om Hen åtminstone kunde hälsa då vi stötte ihop. (Hon bedyrade för ordföranden att hon minsann ALLTID hälsade)
Suck. Men det gick rätt bra. Trots allt.
Tonen var hövlig, förutom ordförande som försökte sig på ett antal härskartekniker, lätt genomskådat och hade ingen effekt på oss.
Så... Time will Tell...
Tack alla för era tips och tankar !!
Klipper jag gräset på kvällen är mina j-a maskrosor 10cm redan nästa morgon, typ. Big deal att haka upp sig på.
Feedback i tråden från TS, roligt att se, tack för det, och hoppas kärringj.... grannen menar jag, tänker till lite.
Feedback i tråden från TS, roligt att se, tack för det, och hoppas kärringj.... grannen menar jag, tänker till lite.
Allvetare
· Stockholm
· 1 831 inlägg
Hoppas att grannen lär sig att bete sig någorlunda normalt nu och det blir drägligt.
Bra agerat från er sida att inte dras med i pajkastartramset.
Bra agerat från er sida att inte dras med i pajkastartramset.
Bra resultat, grannen har lovat två saker.
- att inte bry sig om er växtlighet. Maskrosorna är ju en annan sak då de fröar och sprider sig.
- att alltid vara trevlig och hälsa
Nu är det läge för er att cementera det nya beteendet genom att alltid vara vänliga och vitt och brett prata om hur skönt det är att konflikten är löst och att ni är goda grannar numera.
- att inte bry sig om er växtlighet. Maskrosorna är ju en annan sak då de fröar och sprider sig.
- att alltid vara trevlig och hälsa
Nu är det läge för er att cementera det nya beteendet genom att alltid vara vänliga och vitt och brett prata om hur skönt det är att konflikten är löst och att ni är goda grannar numera.
Allvetare
· Stockholm
· 1 831 inlägg
Jag fick 50 öre per maskros när jag var liten. Erbjud grannen desamma eller pengar till glass. Då blir båda nöjda.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden