Tyvärr samma begränsning som Xtreamer har, "AirPlay mirroring is currently unsupported".
Annars så hade man ju en ATV i en vanlig Mediaspelare.
Ingen som vet om det finns någon Mediaspelare som stödjer mirroring?
Annars så hade man ju en ATV i en vanlig Mediaspelare.
Ingen som vet om det finns någon Mediaspelare som stödjer mirroring?
När du inte spelar något så hörs den. Den låter dock betydligt mindre än min PS3 Slim.phl skrev:
Precis som "vanliga" PC så har den inställningar för hur länge den är inaktiv innan den går i sova-läge. Då stannar även fläkt och disk, så jag antar att den drar mindre ström men det är inget jag har mätt upp.
Den blir lite varm vid användning och kylningen på min känns tyvärr lite underdimensionerad. Det är inte så att man hör fläkten vid något tillfälle, mest att den är varm om man tar på den. Jag har funderat på att byta ut mot en större kylfläns på CPUn och sätta en större (tystare) fläkte som blåser från sidan istället för bättre luftgenomströming men det har inte varit tillräckligt stort problem.
Hade inte tänkt på den frågan innan, men ja det är suspend to RAM.phl skrev:
Källa: http://forums.pulse-eight.com/yaf_postsm988_PulseBox-Questions.aspx#post988
Han som skrev jobbar med Pulse-Eight.
OK, tack. Som sagt sugen på en PulseBox mest för prisets skull. Lösa delar kostar mer och jag lockas lite av att någon har försökt få ihop pusslet med Linux-dist och XBMC åt en. Tyvärr blir det väl ändå i slutändan en massa hackande? SVT Play fungerade utmärkt på XBMC frodo som dock bara finns som RC så det fungerar inte direkt ur kartongen på PulseBox (än). För Netflix finns det ingen som helst lösning. Decisions, decisions...
Det var det jag lockades av också. För SVT-Play tycker jag absolut du ska prova XOT-Uzg. Där får du alla playkanaler du kan önska dig.phl skrev:OK, tack. Som sagt sugen på en PulseBox mest för prisets skull. Lösa delar kostar mer och jag lockas lite av att någon har försökt få ihop pusslet med Linux-dist och XBMC åt en. Tyvärr blir det väl ändå i slutändan en massa hackande? SVT Play fungerade utmärkt på XBMC frodo som dock bara finns som RC så det fungerar inte direkt ur kartongen på PulseBox (än). För Netflix finns det ingen som helst lösning. Decisions, decisions...
Särskilt mycket hackande blir det inte, jag behövde bara ändra en inställning för ljudet för att det skulle komma igång. Sen måste man ju lägga upp sina mediamappar så den kan scanna dem.
Det meckigaste jag gjorde var att sätta upp en central databas för mina XBMC instanser, men det finns väldigt enkla och bra guider på nätet, tog kanske någon timme.
AirPlay på Boxee Box funkar bra det lilla jag kört (skicka tex spotify och youtube till tv:n från ipad etc.)Nimajneb skrev:
Kan inte riktigt förstå TS beskrivning av boxee box problemen, så har min aldrig uppfört sig. Kör mest film, och det går klockrent. Svt play och annat kör min 6-åring, så det verkar också fungera bra.
Kan inte annat än rekommendera TS att ominstallera eller reklamera sin box. Seg och instabil ska man inte acceptera att den är.
Boxee boxen är en död plattform. Företaget har valt att ta sina händer från produkten och satsar allt på en ny produkt endast för den amerikanska marknaden. Alltså inget att rekommendera.
Har sedan ca 1 år haft problem med hängningar, spontana ombootningar och annat irriterande. Troligen nått i de senaste uppdateringarna som inte var bra...
"As of 16th October 2012, the Boxee team have announced that they intend to discontinue distribution, and will not be releasing any additional major updates."
http://forums.boxee.tv/showthread.php?t=64500
Har sedan ca 1 år haft problem med hängningar, spontana ombootningar och annat irriterande. Troligen nått i de senaste uppdateringarna som inte var bra...
"As of 16th October 2012, the Boxee team have announced that they intend to discontinue distribution, and will not be releasing any additional major updates."
http://forums.boxee.tv/showthread.php?t=64500
Redigerat:
Ni som skriver att ni gillar att Boxee Box hämtar undertexter automatiskt, funkar detta verkligen fortfarande för er? Den funktionen slutade fungera för ungefär ett år sedan för mig, efter uppdateringen som var i Beta-stadiet (som ändå släpptes officiellt till alla). Ända sen dess har jag varit tvungen att manuellt fixa text via datorn och se till att .srt-filen har exakt samma namn som media-filen. Att hämta manuellt ifrån Boxee funkar inte heller.
För min del ser jag ingen annan utväg än att bygga en HTPC. Jag har dock fler behov utöver att kolla på film och serier. Vill ha möjligheten att kolla youtube, lyssna på Spotify och surfa mm. Dessa tre saker ska fungera även i Boxee Box, men det fungerar för dåligt för min smak.
Har testat fram och tillbaka med Raspberry Pi med olika distros men blev aldrig nöjd där heller.
För min del ser jag ingen annan utväg än att bygga en HTPC. Jag har dock fler behov utöver att kolla på film och serier. Vill ha möjligheten att kolla youtube, lyssna på Spotify och surfa mm. Dessa tre saker ska fungera även i Boxee Box, men det fungerar för dåligt för min smak.
Har testat fram och tillbaka med Raspberry Pi med olika distros men blev aldrig nöjd där heller.
Kan denna vara en bra lösning som Mediaspelare? http://www.youtube.com/watch?v=mT4NigWYdcA Svt Play borde väl funka ? Verkar inte vara nåt för full HD än så länge, men det kommer ju nya varianter hela tiden.