För min del är WAF helt beroende av antalet fjärrkontroller. :-)
 
Med XBMC på autostart räcker det fint med en Logitech Harmony-fjärr!
 
kardborren skrev:
Med XBMC på autostart räcker det fint med en Logitech Harmony-fjärr!
Påminn mig inte om mitt sämsta köp någonsin.
 
tripptrapp skrev:
Nackdelarna med MediaPC oavsett om det är Mac(tex MacMini) eller PC(tex Asus EEE) är ju som redan sagt:
Bildkvalite (Bildfrekvensen verkar vara konstant på dessa och inte anpassa sig efter matrialet, vilket ger ojämn framerate. Jag antar att det beror på att applikationer inte får ställa om bildfrekvensen på hdmi porten, rätta mig gärna om jag har fel)
Du har fel. Både XBMC och MediaPortal kan ställa om bildfrekvensen efter materialet som spelas upp.
 
  • Gilla
sir_daniel
  • Laddar…
Du har fel. Både XBMC och MediaPortal kan ställa om bildfrekvensen efter materialet som spelas upp

Bra, det var något år sedan jag kollade och då tyckte jag det såg skit ut, men skönt att det är fixat, oavsett om det var pga os eller xbmc
 
Nyfniken skrev:
Påminn mig inte om mitt sämsta köp någonsin.
+1 på den första intrycket yes denna löser allt men efter mycket fipplande så vet jag inte i vilken låda den samlar damm i nu.
 
Jag har kört AsRock ion burkar som medi pc i flera år och är väldigt nöjd med dem.
Kör win7+xbmc mot central server. Hög WAF(så länge jag inte byter skin...) och lite strul.
 
tripptrapp skrev:
Men jag har ändå kört den i något år, och jag förstår inte vad du pratar om när du säger att den är långsam och sunkar ur. Menyerna är ju inte direkt "apple-eleganta" men de gör jobbet och är snabbare än mina tidigare (tvix + ac ryan). Och min bootar jag om någon gång varannan vecka när den hänger sig, det sker enbart när jag fipplar med .iso dvd images från servern.
Använde Boxeen precis, den har då stått igång sedan förra fredagen, ingen har rört den. Alla menyerna är _ännu_ segare än de brukar och när jag försöker starta en TV-avsnitt (MKV över NFS) står den och tuggar en halv minut och hänger sig sedan. Detta repeteras varje helg då vi använder Boxeen. Utöver det är den ju alltid seg i alla menyer. Man kan ju princip inte göra ett enda menyval utan att den slänger upp cirkeln och ber en vänta...
 
  • Gilla
Kilensnickare
  • Laddar…
Mystiskt. Är den lika trög över SMB?

jag har inte det problemet, har du någon disk inkopplad? kör du wifi, jag jör iofs trådat.
 
Jag kör trådat, har aldrig testat SMB. Upplever fördröjningarna även i övriga gränssnittet så det är inte bara filaccess som är trög. Antar att jag är petig med sådant. Oavsett vad murknar ju uppenbart Boxeen om den står orörd en vecka. Det är inte OK.
 
Men okay, sega menyer och du behöver boota om. jag retar mig på att den är ful och bara har 100Mbps.

Men vad är bättre, eller måste man bygga en dator och ha ett tangentbord liggande vid TVn,,,
 
Är faktiskt riktigt sugen på att beställa en PulseBox bara för att testa. XBMC är ju både moget och trevligt att använda. Subtitles, videostöd etc fungerar utmärkt. Får lite känslan av att man möjligen lyckas köpa sig fri från strul genom att köra XBMC med Linuxdist och annan mjukvara tillhandahållen av samma företag som brandar och säljer hårdvaran. De har dessutom bra pris på sin barebone hela november. Det som får mig att inte beställa nu bums är att xbmc-svtplay endast funkar med XBMC 12 som ännu inte är släppt som stabil release.
 
tripptrapp skrev:
Men okay, sega menyer och du behöver boota om. jag retar mig på att den är ful och bara har 100Mbps.

Men vad är bättre, eller måste man bygga en dator och ha ett tangentbord liggande vid TVn,,,
Om du bygger en egen HTPC så behöver du bara tangentbord/mus om du vill vara utanför) din mediaspelar-app (XBMC/MediaPortal/Whatever) och joxa, t.ex. för att surfa eller så. Annars klarar du dig alldeles utmärkt med fjärrkontroll.
 
Så säger alla mina kompisar om sina mediaPC, men så sitter de där med tangentbord och mus när de ska visa anläggningen samtidigt som man får höra monologer från deras fruar om hur missnöjda de är.
 
tripptrapp skrev:
Så säger alla mina kompisar om sina mediaPC, men så sitter de där med tangentbord och mus när de ska visa anläggningen samtidigt som man får höra monologer från deras fruar om hur missnöjda de är.
De pallar väl inte att hålla sig borta från att lämna mediaspelaren då :) Det har givetvis sina för- och nackdelar, det är inte alltid min fru är helt nöjd heller (vilket är befogat, det är inte alltid det fungerar klockrent...), å andra sidan så är hon väldigt nöjd över att kunna köra sina DailyBurn-pass på TV'n istället för laptopen osv. Och då måste man ju ut till webbläsaren...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.