Ja jag ser det som vettigt med storleken på skåp du länkade till att klara sig passivt utan de två öppningar som fläkt kräver. Skaffa några ventilationspluggar att sätta nedtill i flänsen där kabelgenomföringarna ska sitta det är ett bra tillbehör om man strävar att hålla hög kapslingsklass i övrigt. Väljer man ett vettigt läge att montera i är det inga problem med passiv "kylning" via ytorna på skåpet. Direkt sol i söder oavsett inget bra och där fläkten skulle kunna göra det tom sämre under vissa omständigheter jfr luftsolfångare som drar in varmluft.

Något som ibland kan ge oväntade problem är diverse småinsekter som tar sig in i kapslingar som verkar vara relativt täta. Så med ditt fina skåp som ger möjlighet till hög IP lämpligt att försöka upprätthålla den och ventilera med riktig plugg/propp för tryckavlastning och fukttransport. När du ändå verkar villig att satsa "professionellt" så varför inte löpa linan ut även i smådetaljerna.

P
Jag skiter nog i det här, det blir både väldigt dyrt och grymt klumpigt.
Kommer hamna på runt 3.500kr + en massa jobb med att installera fläktar/ventilationsbeslag och kontrollera temperaturen.

Tror att 99% av alla som installerar trådbundna nätverkskameror i sitt hus borrar nog hål i ytterväggen, jag ska nog göra det också.

Inte många som tänker på ångspärren vad jag förstått och det verkar ju ha gått bra för de flesta :D

Jag får skrämma morsan att det är "farligt" att ha prylarna i en låda utomhus och att ångspärren inte är så allvarlig. :rofl:

• Gilla
GK100
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.