3 802 läst ·
22 svar
4k läst
22 svar
Materialval mellanvägg toafixtur
Renoverare
· Västragötaland
· 875 inlägg
Mitt hål är 50cm brett och jag skapade stöd under alla kanter så då räcker det med en skiva fermacell fibergips:-RB- skrev:
"12,5 mm fermacell Fibergips c/c 600 mm är godkänt och P-märkt av SP/SITAC att användas i ett lager i våtrum. För att uppfylla kravet till P-märkning SC 0226-09 i våtrum skall alla horisontella skarvar ha underlag. "
Men jag kan tänka att för er så känns det lite vekt då ni har ytterhörn.
Renoverare
· Stockholm
· 20 733 inlägg
I överkant kommer min lösning dessutom enbart ha fixturen som stöd. Förövrigt har det inte blivit många knop gjort denna vecka. Inskolning på dagis tar all tid
Inga ytterhörn, men nischen för toan är ca 80 cm. Nischen där inbyggnadsblandarna skall byggas in är ca 170 cm.mattetvilling skrev:Mitt hål är 50cm brett och jag skapade stöd under alla kanter så då räcker det med en skiva fermacell fibergips:
"12,5 mm fermacell Fibergips c/c 600 mm är godkänt och P-märkt av SP/SITAC att användas i ett lager i våtrum. För att uppfylla kravet till P-märkning SC 0226-09 i våtrum skall alla horisontella skarvar ha underlag. "
Men jag kan tänka att för er så känns det lite vekt då ni har ytterhörn.
Renoverare
· Stockholm
· 20 733 inlägg
Finns det något byggvaruhus som säljer LUX? Tänkte köpa det idag, hittar inge ÅF-lista på LUX hemsida
Renoverare
· Stockholm
· 20 733 inlägg
Jo, såg att k-rauta hade något liknande. Den krävde cc600 och det får jag ju då fixturen sitter i mitten. Jo, kanske overkill att undvika trä. Men jag har ju jobbat hårt för att undvika det så skulle vara kul om det gick hela vägen.
http://m.k-rauta.se/w/products/pro_000000000500830544
http://m.k-rauta.se/w/products/pro_000000000500830544
Renoverare
· Stockholm
· 20 733 inlägg
Nu blev det k-rautas skiva ovan, cellplast i mitten och någon sorts cementcoating utanpå det. Hoppas den blir stabil nog. Tänkte limma den med stenlim mot fixtur och angränsande väggar.
Klicka här för att svara