Hej
Har en isolerad stuga som är plastad invändigt!
Ska nu bygga en mellanvägg och har bastu på ena sidan.
Väggen kommer ha 45 isolering och frågan är om jag behöver ha plast på någon sida ?, bägge sidor? eller ingen sida?
Tack för er tid!
Har en isolerad stuga som är plastad invändigt!
Ska nu bygga en mellanvägg och har bastu på ena sidan.
Väggen kommer ha 45 isolering och frågan är om jag behöver ha plast på någon sida ?, bägge sidor? eller ingen sida?
Tack för er tid!
Hej igen, Funderar på hur det blir med fukten i den mellanväggen och då främst i botten.Oldboy skrev:
45 regeln är skruvad direkt i spånskivan och där finns ingen flytspackel utan bara trä
Kan det bli ånga kondens (vatten) som fastnar här inne och fortsätter neråt och gör så det rötnar eller torkar det ut eller hur ska man tänka?
Bifogar en bild på innervägg från sidan som jag hoppas går att förstå
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nej, det är inga problem med kondens. Väggen är tunn så ev fukt torkar ut snabbt och fint.
Möjligtvis med vatten på golvet om det kan rinna in/ner i mellanväggen. Dvs en defekt fuktspärr på golvet samt då att mkt vatten hanteras i bastun så att det blir konstanta pölar med vatten på golvet som kan rinna iväg ut mot väggarna.
Möjligtvis med vatten på golvet om det kan rinna in/ner i mellanväggen. Dvs en defekt fuktspärr på golvet samt då att mkt vatten hanteras i bastun så att det blir konstanta pölar med vatten på golvet som kan rinna iväg ut mot väggarna.
Ok det låter bra, det bör inte komma ner vatten från sidorna eller vara pölar på golvet. Tack för ditt svar!Oldboy skrev:
Nej, det är inga problem med kondens. Väggen är tunn så ev fukt torkar ut snabbt och fint.
Klicka här för att svara