Byggahus.se
Vi tänkte försöka fixa en "molnlampa" till barnrummet, alltså en taklampa för allmänbelysning i rummet, som ska se ut som ett moln.

Undrar över vad för sorts vadd som kan vara bra till detta... Bör ju släppa igenom maximalt med ljus, vara rent vit och tåla en del värme från lampan. Någon som vet?

Någon som har tips om bra LED-baserad armatur som kan funka att bädda in i vadd? Bör nog ha rejält med ljusflöde, typ 1000 lumen och uppåt. Dimbar eller olika effektlägen vore ett plus. Gillar inte LED-lampor med E14/E27-sockel och inbyggd spänningsomvandling, eftersom den elektroniken verkar kunna paja snabbt om det blir för varmt.
 
Solen är ovanför molnen. En Stark LED kanske kan fungera. Typ 10 watt från Jula sedan ha luft i mellan, sedan vadd. Men det bygger en del...
 
Njae, det blir som du sade lite högt och dessutom tycker jag den här tekniken med inbyggd spänningsomvandling känns som "sista sucken" från en föråldrad standard. Fram för nya standarder anpassade för modern belysningsteknik: spänningsomvandling i väggen och lågspänningssockel för LED-lampor!
 
Hej,

Jag vet inte om jag kan hänvisa till min hemsida.
Om du är intresserad kan du skicka mej ett PM så har jag en lösning till dej :)

Mvh // Tomas
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.