Matti har rätt..
Lösull lägger man mycket tjockare på en vind än vad man gör om man isolerar med vanlig isolering, isolerar man med vanlig isolering på en vind så brukar man avsluta med en så kallad byggmatta som har ett vindtätt papper ytterst så att inte luftrörelserna tar sig ned i isoleringen.