J JerreEssberg #1 Medlem · Västra Götaland · 509 inlägg 9 aug 2019 20:00 JerreEssberg Medlem Västra Götaland 509 inlägg 9 aug 2019 20:00 #1 Robotgräsklipparens laddstation är död efter åska i går. Kan man, utan att ta isär, mäta utgående spänning på trafonför att kolla om det är den eller stationen som är trasig ? Eller måste det sas vara last på den för att den ska ge ut nån ström? Inloggade ser högupplösta bilder Logga in Skapa konto Gratis och tar endast 30 sekunder
Robotgräsklipparens laddstation är död efter åska i går. Kan man, utan att ta isär, mäta utgående spänning på trafonför att kolla om det är den eller stationen som är trasig ? Eller måste det sas vara last på den för att den ska ge ut nån ström? Inloggade ser högupplösta bilder Logga in Skapa konto Gratis och tar endast 30 sekunder
H hempularen #2 Moderator · Stockholm · 57 773 inlägg 9 aug 2019 20:08 hempularen Moderator Stockholm 57 773 inlägg 9 aug 2019 20:08 #2 Ofta går det att mäta även utan last. Men det kan se ut vara lite för hög spänning. Men jag tror att det finns sådana nätaggregat som bara ger spänning när det finns last. Alla jag har har mätt har haft spänning även utan last.
Ofta går det att mäta även utan last. Men det kan se ut vara lite för hög spänning. Men jag tror att det finns sådana nätaggregat som bara ger spänning när det finns last. Alla jag har har mätt har haft spänning även utan last.