7 995 läst ·
65 svar
8k läst
65 svar
Mäta strömspikar AC?
En reklamation betyder ju dock inte att du vill lämna tillbaka den, utan det handlar ju om att formellt påtala för säljaren att det finns ett fel på produkten. Sedan skall ju säljaren i första hand åtgärda felet. Reparera den, byta ut den, ge dig prisavdrag, bekosta uppgraderingen av uttaget eller annan lämplig åtgärd.vespaman skrev:
Puh, full rulle på jobbet, så jag har inte hunnit göra någonting. Jag har inte fått något svar från Ljudtema, vet inte om det beror på påskledighet eller om dom inte bryr sig. Tog kontakt med Arcam UK i går, men dom verkar rätt menlösa på deras support &så "de gånger vi har haft problem brukar C typ fixa det" samt "du kan väl prova med 16 och se om det löser problemet", samt "Vi kan inte garantera att det funkar i alla hem, eftersom det ser så olika ut" typ. BS med andra ord.
Jag kommer ändå att dra om elen här, eftersom jag insett att 10A ändå inte kommer att räcka. Dock kommer jag inte att rekommendera folk att köpa Arcam (har en kompis som funderar på samma maskin) framledes. Mest för att jag hatar ryggradslösa företag. (Fibaro comes to mind
)
Jag kommer ändå att dra om elen här, eftersom jag insett att 10A ändå inte kommer att räcka. Dock kommer jag inte att rekommendera folk att köpa Arcam (har en kompis som funderar på samma maskin) framledes. Mest för att jag hatar ryggradslösa företag. (Fibaro comes to mind
Riktigt kasst svar från dem.
Jag tycker du skall skriva till dem på deras Facebook så tror jag det har större effekt.
Orkar inte leta i tråden, men har du testat att koppla in den på andra faser?
Kopplat in den i ett annat hus?
Dragit ström från någon granne (om möjligt)?
Om du gjort detta och därmed konstaterat att den inte går att köra på 10A, då skulle jag reklamera och kräva att de ser över den.
Jag tycker du skall skriva till dem på deras Facebook så tror jag det har större effekt.
Orkar inte leta i tråden, men har du testat att koppla in den på andra faser?
Kopplat in den i ett annat hus?
Dragit ström från någon granne (om möjligt)?
Om du gjort detta och därmed konstaterat att den inte går att köra på 10A, då skulle jag reklamera och kräva att de ser över den.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 059 inlägg
Det är inte lönt att testa i andra hus, på andra faser eller vad som helst.
Det sitter en stor ringkärna där för att de har många goda sidor men är lite tröga i starten.
Det enda som hjälper är resistans i serie, endera ett "vanligt" motstånd eller typ 50 meter skarvsladd.
Naturligtvis hjälper en större säkring men då kan det bli problem att blinkar i lyset och att apparater kommer av sig.
Det är ju illa att Arcam inte löst detta men de utgår ju från sitt lands standard som är robustare jämfört med resten av Europa.
I stället för att dra fram en ny matning med än lägre impedans som ger än högre startström, satsa på en av mjukstartarna som länkats till.
Jag har hållit på med detta i några år och det går inte motivera hur höga säkringar som helst utan jag monterar en mjukstart så blir alla nöjda.
Protte
Det sitter en stor ringkärna där för att de har många goda sidor men är lite tröga i starten.
Det enda som hjälper är resistans i serie, endera ett "vanligt" motstånd eller typ 50 meter skarvsladd.
Naturligtvis hjälper en större säkring men då kan det bli problem att blinkar i lyset och att apparater kommer av sig.
Det är ju illa att Arcam inte löst detta men de utgår ju från sitt lands standard som är robustare jämfört med resten av Europa.
I stället för att dra fram en ny matning med än lägre impedans som ger än högre startström, satsa på en av mjukstartarna som länkats till.
Jag har hållit på med detta i några år och det går inte motivera hur höga säkringar som helst utan jag monterar en mjukstart så blir alla nöjda.
Protte
Klicka här för att svara