gratis är ju alltid bäst!! 
pratade precis med en elfirma och enligt dem skulle man inte kunna ha en sådan elmätare som är länkad till här, den mätaren dem hade kostade mellan 1500-2000 spänn!!! det däremot är ju hutlöst!! >
pratade precis med en elfirma och enligt dem skulle man inte kunna ha en sådan elmätare som är länkad till här, den mätaren dem hade kostade mellan 1500-2000 spänn!!! det däremot är ju hutlöst!! >
ja du, jag kan ju inget om el, men jag sa att jag ville ha ett skåp med jfb och elmätare, strömmen som kommer gå åt är element 1000w, dator 650w, en frysbox samt några lampor. Han sa enbart att en sådan mätare går inte att ha då den inte passar (?) med jfb utan man måste ha deras speciella för skåpen dem ska montera, då sa jag att jag kan köpa material själv som gör det möjligt att få in allt i skåpet men det "måste dem anpassa själva"....
Sedan sa han något om att den strömförbrukningen som kommer gå är så liten så då kanske man bör ha någon som visar mätarinställningen med större exakthet (!?)...
Likaså "fick" jag inte ha centralen utomhus utan den MÅSTE vara inomhus! (?)
/Martin
Sedan sa han något om att den strömförbrukningen som kommer gå är så liten så då kanske man bör ha någon som visar mätarinställningen med större exakthet (!?)...
Likaså "fick" jag inte ha centralen utomhus utan den MÅSTE vara inomhus! (?)
/Martin
mätaren som jag länkade till fungerar, du kan dock ej sätta den i en elcentral (dincentral) utan denna måste sitta separat. Det är alltså en likadan (inte sammat typ kanske men samma funktion) mätare som du har hemma för inkommande el.
Jag har själv två sådana hemma monterade under min vanliga central.
Jag har själv två sådana hemma monterade under min vanliga central.
Klicka här för att svara