Måste som nyreggad här testa om det jag skriver kommer med!
Jag håller på att inreda ett nytt bad/våtrum på ca 5 kvm på grön spånskiva på 30c/c. Jag håller på att skaffa mig all kunskap jag behöver för att göra jobbet själv. Jag har hjälp av en rörläggare! Jag har satt 12 mm masterboard på väggarna. Jag har förstått att man ska hålla sig till ETT märke mär det gäller primer,täskikt/fuktspärr, men hur är det med golvet? Kan jag ha ett märke på väggarna och ett annat märkes flytspackel på golvet? BVilka märken är bra och prisvärda?

Sommartorparen

• Gilla
Xellvas
  • Laddar…
Vad gäller ev reglerverk som kommer rekomenderas som branschregler i badrum så kommer nog detta med att förbjuda "vanligt gips" i badrum försvinna, då det inte finns logik i regel´n.

Problemen har varit bristfälliga/dåliga läckande rörgenomföringar, felmonterade brunnar/manschetter mm, så det är där problemen måste lösas, vanlig gips i sig själv ger inga problem om branshregler följs av rörmocka´rn och dom som sätter tätskiktet.

Så kör vidare med vanlig gips är mitt råd, men lämna gärna rördragning samt tätskikt till "riktiga" yrkesmänniskor som följer föreskrifter till punkt och pricka.

MvH jawen

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.