Förteckningen är en indikering på vad man ska prova att bryta för att släcka ett rum men grundregeln gäller. Mät först - rör sen
 
Hur brukar ni göra när vi skriver på fältet? Jag har oftast tillgång till dator och använder då en mall eller Hagers Semiolog.

Idag handskrev jag, och det blev självklart en del fel! Nästa gång blir det blyerts.
 
Rikard Ågren skrev:
Hur brukar ni göra när vi skriver på fältet? Jag har oftast tillgång till dator och använder då en mall eller Hagers Semiolog.

Idag handskrev jag, och det blev självklart en del fel! Nästa gång blir det blyerts.
Antar att du menar vid ingrepp i befintliga anläggningar..
Jag kör ut en remsa tejp med brother maskinen som för det mesta hamnar under plasten :o
 
Är det någon som vet var man kan köpa en mall för gruppförteckning med plastficka och allt UTOM att gå till specialiserade elbutiker (har ej firma)?

Har letat förgäves på Jula och Classe.
 
Man kan göra en själv på datorn. När man har fyllt i den för hand, renskriver man den och printar ut den.
Du kan själv anpassa den så att den passar dina behov. Bifogar ett enkelt exempel:
 
Hehe, jo det är ju sant. Jag är mkt för GDS men jag tror dock inte jag får samma snits på plastficka etc som köpta prylar.

Kan göra ett försök dock :)
 
Vad ni krånglar till det, jag har en handskriven A4 på rutigt kollegieblockspapper liggande upp på ett rör.

Protte
 
injonil skrev:
Är det någon som vet var man kan köpa en mall för gruppförteckning med plastficka och allt UTOM att gå till specialiserade elbutiker (har ej firma)?

Har letat förgäves på Jula och Classe.
www.elbutik.se
 
Och varför ska man absolut ha en ficka? En billig tavelram och en laserskrivare och vips så har man en både snygg och bra förteckning :)
 
Närmsta installations firma har sånt liggandes i massor både a5 och a4 med ram, plastskydd och även en färdig lista att skriva på. Testa alla säkringar och skriv vad varje säkring går till för hand sen renskriv det i datorn eller om du har en Fru som skriver snyggt.
 
...eller en man. :cool:
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.