Måste man ha brytare (on/off) efter mätaren innan jordfelsbrytare? Har lite plats i normcentralen. I så fall skulle det se ut ut som följer: porslinsäkringar-on/off knappar (gammalt)-elmätare-jordfelbrytare/normcentral (i normcentralen som man bryter strömmen med,dvs ingen brytare i normcentralen endast innan elmätaren?).
Vad säger normerna?
Mvh