20 813 läst ·
17 svar
21k läst
17 svar
Måste köksön förankras?
Så gjorde jag också innan.Det funkar men det blir inte lika stumt som en skruvlimmad sockel.En sån ö kan man göra barn på om man vill.linus_ohman skrev:Som sagt tidigare blir det ju stadigt när bänkskivor, inredning kommer på plats. När man sen lastar skåpen blir det ju ännu stadigare.
Jag brukar använda mig av Ikeas "Capita"-ben och plastbenen för sockeln.
Sätter då Capitabenen, som är i rostfritt istället för plast, precis innanför plastbenen.
Tycker att det är smidigare än en låda under ifall golvet är snett och lådan måste vägas av. Capitabenen är ju ställbara.
Bara ett av många sätt att göra det på.
Jag har förbättrat bilden lite med tanke på snett golv
Om du drar ut ett par tunga lådor, så är det klart det kan välta!!!fresve skrev:
Jag har iofs. sockel mot golvet även på sidorna, så "basen" blir bara ca 50cm, men även om täcksidorna gick ner så att den blev 60 cm så är det klart det finns det risk att det välter.
En lätt skåpstomme med tunga utdragna lådor. "Aaaah en stege" tänker barnet ... SMACK!
Klicka här för att svara