A AndersS skrev:
Varför frågar du och syfte med frågan?
Vill du skjuta på betalning eller inte betala?
Det är en trollfråga relaterat till ett annat inlägg på forumet

E El-Löken66 skrev:
Troll fråga?
Frågan är inte verklig utan endast till för att reta upp folk. "Frågan" är relaterad till en annan tråd här på forumet.

E El-Löken66 skrev:
Men vilken tråd? Vilket forum menad du egentligen...
Byggahus är ett forum. Vet du om att du är inne på ett forum just nu? :crysmile:

• Gilla
  • Haha
Warleod och 5 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Varför frågar du och syfte med frågan?
Vill du skjuta på betalning eller inte betala?
Ett kontrakt gäller. Har du fått lön efter kontraktet skrivits är den punkten uppfylld oberoende om du fått 1 kr eller 100 000 kr och du ska betala.
Men om ett kontrakt är lite luddigt så behöver man inte bry sig om att betala, eller hålla det, enligt många.

• Haha
  • Gilla
  • Ledsen
J Vos och 2 till
  • Laddar…
A AG A skrev:
Men om ett kontrakt är lite luddigt så behöver man inte bry sig om att betala, eller hålla det, enligt många.
Du har haft ditt roliga nu, carry on Dr Troll

• Gilla
Reffo1818 och 3 till
  • Laddar…
Betala för fan det du är skyldig bara. Punkt.

R
A AG A skrev:
I see what you did here :)

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
A AG A skrev:
Varje egenskrivet kontrakt är unikt så huruvida det gäller vet du inte förrän det prövats rättsligt. Du får gå den vägen för att få ett slutligt svar.
Du har fortfarande inte svarat på vad syftet är!

Redigerat:
A AG A skrev:
Du som var en av dem som upprättade detta avtal, vad var ditt syfte och din tanke med formuleringarna som ni kom överens om?

• Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
Minnie Mesola Minnie Mesola skrev:
Denna tråd passar väldigt bra här. Samma frågeställning -"hur kan jag få andra att betala för mig, för jag är så duktig"?

[länk]

Minnie
Nej minnie den passar inte här. Du verkar helt missa poängen med denna tråden

P
Du undrar om det är okej att stjäla?

Nej det är det inte, du skulle betalat första lönen efter du fick den så som du skrev "när jag hade fått lön"

Du har brutit ett kontrakt och kan således räknas som tjuv.
Bondens enda rätta nu är att polisanmäla och sen ringa kronkalle.

Så har jag själv gjort ang en bil för en som vi "kände" men han stal bilen istället. Kronkalle tackade för infon och tog alla bilarna han hade i andras namn istället =)

• Gilla
perra i skogen och 2 till
  • Laddar…
P
Synd jag inte kollade innan jag skrev något. AG a är ett troll. Och är det sant även en tjuv.

Forum-inlägg om ägarens resp. hyresgästens ansvar och kontraktens giltighet relaterat till underhåll.

• Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
K
Rkarlsson skrev:
Synd jag inte kollade innan jag skrev något. AG a är ett troll. Och är det sant även en tjuv.

[bild]
Du har helt missförstått TS syfte med inlägget :)

/Krille

P
K Krille4 skrev:
Du har helt missförstått TS syfte med inlägget :)

/Krille
Han syfte är att fråga om det är okej med kontraktbrott.

Eller vad missar jag? Han skriver som om detta är något som har hänt och då kvarstår jag vid att han är tjuv och korkad.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.