Jag köpte en snöslunga av en bonde i trakten. Jag sa att jag hade lite dåligt med pengar just nu. Han sa att det inte var några problem, utan han skrev ett kontrakt om att jag skulle betala när jag hade fått lön, som jag fick signera.
Detta var för tre månader sedan, och nu är bonden på mig, och vill ha pengarna.
Frågan är alltså om jag måste betala, är ett sådant kontakt giltigt
Varför menar du att du inte ska betala? Har du inte fått lön på tre månader?A AG A skrev:Jag köpte en snöslunga av en bonde i trakten. Jag sa att jag hade lite dåligt med pengar just nu. Han sa att det inte var några problem, utan han skrev ett kontrakt om att jag skulle betala när jag hade fått lön, som jag fick signera.
Driver du med oss!A AG A skrev:Jag köpte en snöslunga av en bonde i trakten. Jag sa att jag hade lite dåligt med pengar just nu. Han sa att det inte var några problem, utan han skrev ett kontrakt om att jag skulle betala när jag hade fått lön, som jag fick signera.
Minnie
Sälj vad Du kan idag och betala för snöslungan idag!A AG A skrev:Jag köpte en snöslunga av en bonde i trakten. Jag sa att jag hade lite dåligt med pengar just nu. Han sa att det inte var några problem, utan han skrev ett kontrakt om att jag skulle betala när jag hade fått lön, som jag fick signera.
Husägare
· Västerviks kommun
· 471 inlägg
Du skojar?? Har någon kapat ditt byggahus-konto?? Klart du måste betala!! Låna pengar av någon anhörig eller vän och gör dig skuldfri mot grannen! Kontraktet är giltigt. Och även om det bara skulle vara ett muntligt sådant: Det är också giltigt. Är du verkligen en sådan granne så förstår jag att det finns så många trådar om grann-osämja!
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 574 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 574 inlägg
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 419 inlägg
Så du tänkte att du stjäl snöslungan?
Varför frågar du och syfte med frågan?A AG A skrev:
Vill du skjuta på betalning eller inte betala?
Ett kontrakt gäller. Har du fått lön efter kontraktet skrivits är den punkten uppfylld oberoende om du fått 1 kr eller 100 000 kr och du ska betala.