Byggahus.se
E
Skrivet av: Krille

Storebror (staten) gör allt för att det skall vara svårt att bygga själv och vara sin egen byggherre. Med den förespeglingen att det måste vara fack folk för att det skall bli rätt.. Det måste bli lättare o bygga själv så vi slipper dom här historierna gång efter gång.
 
E
Skrivet av: Gäst

Den som bygger ÄR byggherre. Anledningen till anlitande av byggföretag handlar väl mest om tidsbrist, ointresse eller tummen mitt i handen...
 
E
Skrivet av: christian franzen

Det borde vara straffbart att göra så. Och då riktiga straff!
 
E
Skrivet av: Gäst

Det är väl kundens fel som vanligt...
 
E
Skrivet av: ole

Typiskt,den firman har hvorit her i Norge,samme strul!!
 
E
Skrivet av: momin

Det var ingen trevlig syn att se detta hus ta sin form.
En form som blev HELT fel...
Jag och min sambo bygger själva hus på en av granntomterna och såg själva när huset restes i tidvis HÄLLREGN ömsom snöblask...!

Inte konstigt att det blev som det blev.
 
E
Skrivet av: Jan

Värsta är ku att ett sånt fuskföretag riskerar att dra med sig borohus som inte gjort något fel men ändå ställer upp, verkar vara ett bra företag!
 
E
Skrivet av: Fredrik

Det är många som har liknande problem med sina hus och får erbjudande om en halvkass kompromisslösning eller får leva med en entreprenör som kursar och drar vidare med målvakt i ett nytt företag och byggfelsförsäkringen gäller av nån anledning inte. Så jag säger grattis så här långt, det är imponerande att få huset nermonterat och byggt igen.
 
E
Skrivet av: Anders

Är väl tack vare borohus som dom kan skattasig lyckliga! Tur att dem valde rätt husföretag i alla fall
 
E
Skrivet av: P

Du måste skämta, dom har fått hjälp tack vara ett dom köpte huset genom en återförsäljare ( av Borohus ) som vissade sig ha både moral o förstånd, och som har gjort att Borohus
tagit sitt ansvar, får hoppas att det håller ända fram !
Vi byggde ( 2009 ) ett Borohus i mellansverige genom en helt annan återförsäljare, och dom ( återförsäljaren, entrepenören som vissade sig vara vän med säljaren och Borhus ) har
sedan dess gjort allt dom kan för att vi inte ska få vårat hus fixat .... vi har efter 2 särskilda besiktningar ( över 150 punkter vardera ) och nu sist en skadebesiktning genom Gar-Bo
fått rätt, men då fortsätter ändå Borohus göra allt dom kan för att Gar-Bo inte ska göre sitt jobb utan klagar på allt ... t.ex, gjordes en provtryckning som vissade att huset inte är tätt
som det ska, hade ett värde som var 3 gånger det godkända, då klagade Borohus på att tryckningen gjordes .... inte att huset är felbyggt utan på att det nu finns bevis för det !!
Borohus = det mest oseriösa företag jag hört talas om ... tur det finns folk runt företaget som vet vad moral är !!
 
E
Skrivet av: momin

Att huset kommer vara klart först till sensommaren tror jag inte ett dugg på!
Satan i gatan vad det har gått undan, dom har redan kommit MINST lika långt nu som innan huset monterades ner igen. De som är där nu o jobbar gör ett GRYMT jobb må jag säga.
 
E
Skrivet av: Isabel

Anders,de kan skatta sig lyckliga att deras försäljare är ärlig!!
Vi har ett fuskbygge som vi levt med i över 2 år,som också är ett Borohus!
Och Borohus bara gnäller nu när Gar-bo gått in,Borohus menar att det är vi som är gnälliga och att huset inte har några fel... nåja tur att 8 besiktningsmän, en massa hantverkare och Gar-bo står bakom oss gnälliga husköpare.....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.