A
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag provade att blåsa i röret som ska leda bort vatten, och det var inget stopp i det i alla fall..

Vart skulle det kunna läcka menar du?

Det ser ok ut, inget tecken på att vatten runnit någonstans... Lite ärgigt runt alla rörskarvar, men det är väl oundvikligt....

[bild]
[bild]
om det rinner vatten och blir is som det är på bilderna så måste anslutningen mellan den kalla modulen på insidan läcka mot den svarta slangen på baksidan, så man får nog ta ner den kalla modulen för att se om det är något knas ut i från den!

har det kommit ut mer vatten?

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Inte en droppe till.. satte igång frysen imorse... Tänker att jag ringer IKEA om det blivit någon is framemot våren..

• Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
A
Inte en droppe till.. satte igång frysen imorse... Tänker att jag ringer IKEA om det blivit någon is framemot våren..
en bra plan.

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Hej,
Jag har haft samma problem och nu gick det så långt att frysen fick värmeslag och gick sönder. Har fortfarande 1 år kvar på garantin. MEN jag kan banne mig inte hitta produktetiketten. Kan någon hjälpa?

Har du en likadan frys? Kan inte minnas exakt var den satt , men att döma av bilden jag postade så är det ju i frysen någonstans...

Har du en likadan frys? Kan inte minnas exakt var den satt , men att döma av bilden jag postade så är det ju i frysen någonstans...
Jepp samma frys. Jo jag tyckte mig se det på din bild. Får nog sätta på mig glasögonen och kolla för sjutiotredje gången :D

Btw, kom isen tillbaka i din frys?

Ja, tyvärr.. inte där uppe dock, men lådan längst ner har fastnat..

Ok. Skitgrejjer! Hoppas bara IKEA ger en ny nu då..

Det tog ett år här, så garantin har gått ut tyvärr..
Men har du möjlighet, kör bara.

S SLJN skrev:
Hej,
Jag har haft samma problem och nu gick det så långt att frysen fick värmeslag och gick sönder. Har fortfarande 1 år kvar på garantin. MEN jag kan banne mig inte hitta produktetiketten. Kan någon hjälpa?
på sidan i skåpet oftast vänster sida långt ner behöver dra ut en låda

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
returen returen skrev:
på sidan i skåpet oftast vänster sida långt ner behöver dra ut en låda
Tack. Jag hittade

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.