9 595 läst ·
34 svar
10k läst
34 svar
Massor av is i IKEA Kylande frys, behöver man oroa sig?
om det rinner vatten och blir is som det är på bilderna så måste anslutningen mellan den kalla modulen på insidan läcka mot den svarta slangen på baksidan, så man får nog ta ner den kalla modulen för att se om det är något knas ut i från den!Dan_Johansson skrev:
har det kommit ut mer vatten?
Allvetare
· Västra götaland
· 10 938 inlägg
Inte en droppe till.. satte igång frysen imorse... Tänker att jag ringer IKEA om det blivit någon is framemot våren..
Allvetare
· Västra götaland
· 10 938 inlägg
Har du en likadan frys? Kan inte minnas exakt var den satt , men att döma av bilden jag postade så är det ju i frysen någonstans...
Allvetare
· Västra götaland
· 10 938 inlägg
Ja, tyvärr.. inte där uppe dock, men lådan längst ner har fastnat..
Allvetare
· Västra götaland
· 10 938 inlägg
Det tog ett år här, så garantin har gått ut tyvärr..
Men har du möjlighet, kör bara.
Men har du möjlighet, kör bara.
Hej Dan!Dan_Johansson skrev:
Hej på er allihopa!
Den här frysen installerade jag hösten 2019, och enligt IKEA ska den aldrig behöva avfrostas... Uppenbarligen är det inte hela sanningen, men beror det på att frysen börjar ge upp, något är fel någonstans, eller har jag bara för stor tilltro till instruktionsboken? Jag har ju hyfsad koll på fysikens lagar, så jag fattar ju varför det blir frost, men om en modern frys bör kunna hålla det borta vet jag inte...
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Jag har exakt samma problem med min Ikea frys, med dessa issamlingar längre ner i lådorna.
Har du kommit fram till var problemet ligger och om det finns en lösning?
Jag är nöjd med Ikeas kök men deras vitvaror kommer jag aldrig rekommendera till någon
Allvetare
· Västra götaland
· 10 938 inlägg
Jag avfrostade den en gång, sen höll den sig bra..
Nu i höstas började den låta lite, som om is nuddade en fläkt...men det gjorde den nån vecka eller två sen slutade den.. inget problem med is i lådorna i alla fall....
Nu i höstas började den låta lite, som om is nuddade en fläkt...men det gjorde den nån vecka eller två sen slutade den.. inget problem med is i lådorna i alla fall....
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Ok. Tack för snabbt svarDan_Johansson skrev:
Det var inte längesen jag avfrostade frysen pga isbildningar. Då var det mest isbildning/frost uppe på fläkten. Efter avfrostningen har ingen frost upptäckts uppe på fläkten men däremot likadana isbildningar nertill i lådorna precis som dina. Detta känns helkasst. Får väl kolla hängrännan o frostutloppet nu.