Hej!
Jag håller på med en installation på underskåp till IKEA kök , där det är extremt trångt mot golvet. Jag vill ha en LED-list som sitter på skåps stommen precis framför sockeln, men IKEAs MITTLED är för klumpig, går ej att sätta fast hållare sam få dessa i linje mede millimeter precision .
Min plan är att använda IKEAs Trådfri LED-driver (30W) och deras fjärrkontroll/hubb för att styra allt, då det är installerat under överskåp, men jag behöver tips på en alternativ LED-list eller lösningar.
Mina frågor:
Tack på förhand!
Jag håller på med en installation på underskåp till IKEA kök , där det är extremt trångt mot golvet. Jag vill ha en LED-list som sitter på skåps stommen precis framför sockeln, men IKEAs MITTLED är för klumpig, går ej att sätta fast hållare sam få dessa i linje mede millimeter precision .
Min plan är att använda IKEAs Trådfri LED-driver (30W) och deras fjärrkontroll/hubb för att styra allt, då det är installerat under överskåp, men jag behöver tips på en alternativ LED-list eller lösningar.
Mina frågor:
- Den borde vara lösning med aluminium kanal + tunn/smal led list för att få plats eller ?
- Det borde var en COB-list (för helt jämnt ljus utan synliga dioder).
- Den måste vara på 24V för att lira med Trådfri-drivern.
- Hur löser jag kopplingen bäst? Finns det färdiga adaptrar till IKEAs små kontakter, eller är det enklast att köpa en VÅGDAL-kabel, klippa den och skarva mot den nya listen?
Tack på förhand!
Nu är jag inte med dig riktigt, menar du att sätta lyset vid golvet. Lite malplacering i mitt tycke, ger inget direkt ljus att att tala om. Du måste ändå tända ovanför bänkarna för att se vad du ska göra i köket. Men alla gör som dom tänker och vill göra.
Ber om ursäkt om jag var otydlig.
Jag har installerat belysning med IKEAS led list under överskåp , bifogar bild 1 .
Det jag är ute efter är belysning vid sockel , som på bild nummer 2.
Dock klar jag det inte med IKEAS Mittled , det är för trångt för kunna skruva fast hållare för ledlist mot undersidan på skåp .
Jag har installerat belysning med IKEAS led list under överskåp , bifogar bild 1 .
Dock klar jag det inte med IKEAS Mittled , det är för trångt för kunna skruva fast hållare för ledlist mot undersidan på skåp .
Limma LEDLIST med silikon, med en liiiiiten klick var 5 cm och spänn upp över natten, så sitter dom kvar.Sigge47 skrev:
Ber om ursäkt om jag var otydlig.
Ledningar kan gå under skåpen, innanför sockeln. Bara att om listen limmas så den ligger mot sockeln, kan det bli problem att lossa/dra ut sockeln, brukar vara att den dras rakt ut.
Ok, får testa . Tack för tipset .J jonaserik skrev:
Klicka här för att svara