Ja, det lär väl gå tänker jag. Foamen har ju samma funktion bara att det är modernare. Men jag skulle nog ha följt tillverkarens rekommendation, pappen torkar ju ifall det kommer fukt på den, foamen kanske blir blöt en längre tid = ökad risk för fuktskador. Sen är ju träet ett material som andas, plast andas inte likadant som trä och papp gör.
Personligen föredrar jag naturliga material framför plast, så jag skulle utan tvivel lägga de få hundralappar det kostar att köpa lumppapp och kassera eller spara foamen till senare projekt.
Personligen föredrar jag naturliga material framför plast, så jag skulle utan tvivel lägga de få hundralappar det kostar att köpa lumppapp och kassera eller spara foamen till senare projekt.
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 915 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 915 inlägg
Pengarna spelar ingen roll, tror Byggmax tar en hundring för en rulle men jag ogillar att ha en massa byggmaterial stående i vägen.Kanske bäst ändå att hålla sig till det som rekommenderas och så känns ju papp trevligare än foam.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Jag tror att pappen håller bättre, det blir hög belastning då det är liten kontaktyta mot golvreglarna.
Det är lite annorlunda om man lägger foam på ett slätt golv med ex vis klickparkett på.
Protte
Det är lite annorlunda om man lägger foam på ett slätt golv med ex vis klickparkett på.
Protte
Klicka här för att svara