Hej.

Letar efter ett massivt furugolv i storleken 25-30 x 110-125 eller något ditåt.
Vet någon var man kan få tag i detta? Alla smala golv är så tunna...

Får jag fråga varför du skall ha så tjocka plank?

Cancerman_777 Cancerman_777 skrev:
Får jag fråga varför du skall ha så tjocka plank?
För att kunna skruva direkt i golvbjälklaget

Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Baseco 20x113, 20x135, 25x135
[länk]
Siljan 20x113, 20x137, 25x137
[länk]
Tackar!

M Maestrono skrev:
För att kunna skruva direkt i golvbjälklaget
Vad menar du skulle vara vinsten med det kontra att lägga golvspån och sedan skruva eller limma och lägga flytande golv på spånskivorna?

Cancerman_777 Cancerman_777 skrev:
Vad menar du skulle vara vinsten med det kontra att lägga golvspån och sedan skruva eller limma och lägga flytande golv på spånskivorna?
Känslan.

Verkar dock vara helt omöjligt att få tag i något vettigt så får bli bauhaus 15x112 och 22mm golvskivespån. Det enda jag hittade var på sekelskifte.se, fanns trevliga dimensioner men med frakt och allt blev det snordyrt.

M Maestrono skrev:
Känslan.

Verkar dock vara helt omöjligt att få tag i något vettigt så får bli bauhaus 15x112 och 22mm golvskivespån. Det enda jag hittade var på sekelskifte.se, fanns trevliga dimensioner men med frakt och allt blev det snordyrt.
Jag tror inte du kan fysiskt känna någon skillnad när du går på golvet, så jag antar att du syftar på känslan av att veta att det är tjocka ekplank (?).
Jag har massiv ek i flera rum och det är trevligt. Skulle jag gjort om vissa av rummen så skulle jag lagt råspont av furu underst, lumppapp på det och slutligen spontlimmat flytande ekplankgolv som slityta. Det ger en väldigt skön känsla att gå på och det ser såklart ut som ett tjockt ekgolv.

Åk till en lokal såg så får du vilken dimension du vill till säkerligen ett vettigt pris. Dessutom lär det vara av bra mycket bättre kvalitet än vad du finner på Bauhaus...

Verkar vara helt omöjligt att få tag i ett golv i södra skåne att köpa i butik eller hos lokal såg. Alla som säljer furugolv (bauhaus, k-rauta, hornbach) har slut i lager?? Och man kan inte beställa på hemsidorna? Måste man åka in till butiken fysiskt eller?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.