154 656 läst ·
2 049 svar
155k läst
2,0k svar
Maskin och hjälp tråden.
Gäller samma för varianter av 242XP ?Maskintok skrev:Hva 242XPG före 1990 års modell..
syns på styrbågen.. Och andra detaljer.
2001 är sista årsmodell jag sett.
Då tog 3 serien över från 2 serien
Men 3 serien fanns redan 1999..
de före 1990 hade en mässingsring för oljepumpen på axeln.. de senare hade ett plastdrev som drev pumpen bara.
genom att kopplingstrumman gick ner i 3 spår i drevet..
Så när motorn höll tomgång så stod pumpen still..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
På en Zetor 7045 så i vilket läge ska jag ha spaken för kraftuttaget om jag vill kunna använda slunga och kunna använda lyften bak samtidigt?
Jag provade lägena under N och fick det inte att fungera.
Vet du vart man kollar oljenivån till hydrauliken?
jag ska kolla lite för det är ju lika som6045an som står här... tror jag har en bok på dessa..N Niq skrev:
Ja, å inte fanns det nå grejer i bmwnMaskintok skrev:
Tänkte ta av hjulet och kolla över backspärrsmekanismen men det får väl bli om 2år (om den går igenom imorgon vill säga)
Mycket smidigt att byta glas på reflex/positionsljus iaf
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bara å hoppas på en drive in tid och en godkänd stämpel imorgon
vi hoppas..nino skrev:
N Niq skrev:
Hoppas du får lite svar av denna..N Niq skrev:
tog en stund att finna..
Blev inte godkänd 
Drog ihop påskjutet till ungefär hälften med spännband.
Hissade en sida och justerade ut tills jag precis orkade få runt hjulet
Gjorde lika på andra sidan.
Släppte spännbandet och kollade så hjulen gick runt lätt
Vänster 1.0
Höger 0.4 och påskjutet gick i bott
Behöver jag isär med bromsarna och byta backar tro?
Drog ihop påskjutet till ungefär hälften med spännband.
Hissade en sida och justerade ut tills jag precis orkade få runt hjulet
Gjorde lika på andra sidan.
Släppte spännbandet och kollade så hjulen gick runt lätt
Vänster 1.0
Höger 0.4 och påskjutet gick i bott
Behöver jag isär med bromsarna och byta backar tro?
Det är mycket möjligt att bromsbackarna är slitna.. Eller så spänner du åt lite mer på höger.nino skrev:
Blev inte godkänd
Drog ihop påskjutet till ungefär hälften med spännband.
Hissade en sida och justerade ut tills jag precis orkade få runt hjulet
Gjorde lika på andra sidan.
Släppte spännbandet och kollade så hjulen gick runt lätt
Vänster 1.0
Höger 0.4 och påskjutet gick i bott
Behöver jag isär med bromsarna och byta backar tro?
