Maskintok skrev:
Det är mycket möjligt att bromsbackarna är slitna.. Eller så spänner du åt lite mer på höger.
Såg nu att man skulle dra ihop till 40% trodde det var 60% , så det är ju möjligt att jag drog ihop för mycket och spände för lite.
Har för mig att nån, här på BH kanske, använde momentnyckel för att få båda sidorna lika, ska nog ta med den också.
Måste hyra in mig på GDShallen...
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
nino nino skrev:
Såg nu att man skulle dra ihop till 40% trodde det var 60% , så det är ju möjligt att jag drog ihop för mycket och spände för lite.
Har för mig att nån, här på BH kanske, använde momentnyckel för att få båda sidorna lika, ska nog ta med den också.
Måste hyra in mig på GDShallen...
Jo det är inte bara..
idag gör jag inget utomhus.. helst.. 23 minus.
 
  • Wow
Åsa Lund och 1 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Jo det är inte bara..
idag gör jag inget utomhus.. helst.. 23 minus.
Är bara 12 men när man ska krypa under å ha sig...nja värt en 100 eller 2 för värme
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Jo det är inte bara..
idag gör jag inget utomhus.. helst.. 23 minus.
Det var ju du som använde momentnyckel :)
Vad ställer du den på? Eller har du en med nål?
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
nino nino skrev:
Är bara 12 men när man ska krypa under å ha sig...nja värt en 100 eller 2 för värme
Det drar så otrevligt inunder saker...
Jajemän små kronor emot att bli sjuk eller få nackspärr..
 
P
nino nino skrev:
Det var ju du som använde momentnyckel :)
Vad ställer du den på? Eller har du en med nål?
Jag börjar med att dra ca 1-2 nm
Sedan känner jag.
högst det jag dragit är 4 nm
detta är på momentskaft som klickar..
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
P
ska inflika med att man kan höja lite vart efter och känna sig fram, men med moment så blir det jämnt mot att använda handleden...
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Nu har jag påskjutet spänt till ca 40% ( total längd 9cm, nu ihopdraget till ca 6cm)
Momentnyckeln klickar precis när hjulet rör sig 4Nm
Kan det bli bra?
4a är minsta
 
P
nino nino skrev:
Nu har jag påskjutet spänt till ca 40% ( total längd 9cm, nu ihopdraget till ca 6cm)
Momentnyckeln klickar precis när hjulet rör sig 4Nm
Kan det bli bra?
4a är minsta
Jag skulle känna på 5..man kan alltid släppa
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Är precis på 5 nu
Släpar i mot lite lite men går inte tungt
Gör ett försök
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
nino nino skrev:
Är precis på 5 nu
Släpar i mot lite lite men går inte tungt
Gör ett försök
brukar ge sig när det börjar röra på sig (y)
 
  • Gilla
Tullen127 och 1 till
  • Laddar…
N
Maskintok skrev:
Hoppas du får lite svar av denna..
tog en stund att finna..

Säkert tack har sökt efter en instruktionsbok men bara hittat en engelskspråkig. Vilket iofs inte är något problem men den hade mycket sämre bilder.

Fick det att fungera igår utan handbok.

Vet du annars om det är möjligt att byta cylindrarna till bromsarna utan att ta bort hjul och nedväxlingar och allt annat? Läste att på vissa Zetor modeller går det.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
N Niq skrev:
Säkert tack har sökt efter en instruktionsbok men bara hittat en engelskspråkig. Vilket iofs inte är något problem men den hade mycket sämre bilder.

Fick det att fungera igår utan handbok.

Vet du annars om det är möjligt att byta cylindrarna till bromsarna utan att ta bort hjul och nedväxlingar och allt annat? Läste att på vissa Zetor modeller går det.
har inte bytt någon på dessa modeller..
Jag ska dock ingång med att byta bromsrör på 6045an till våren..
Men skulle tro att man får lyfta av hjulen mm.. :thinking:
kan ju alltid kolla om det finns någon information om det... (y)
 
Nu gick det vägen tack för tipsen, återkommer väl om 2år :D
Nästa gång ska jag kolla bromsarna INNAN besiktningen.... Var ju ute i god tid, sista dagen för bes var ju igår, fattar inte att det alltid ska bli så...:thinking:
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
P
nino nino skrev:
Nu gick det vägen tack för tipsen, återkommer väl om 2år :D
Nästa gång ska jag kolla bromsarna INNAN besiktningen.... Var ju ute i god tid, sista dagen för bes var ju igår, fattar inte att det alltid ska bli så...:thinking:
:rofl::oops:jag har min ena vagn stående sedan 2 år.. har inte orkat byta vajrarna:rolleyes:men jag får ta tag i detta till våren eller sommaren...

skit händer.. :crysmile:
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.