P
nino nino skrev:
Är det bara gäng delen som sitter kvar, sen öppet i mitten? Då har ju isåfall elektroden också ramlat ner
nädå den jäkeln följde med tändspolen när den exploderade... :crysmile: tror det finns bild på det i tråden :thinking:
 
P
Tule54 Tule54 skrev:
Det jag menade var att täta hålet i stiftdelen innan Du borrar.
Tråkigt läge, men jag tror Du fixar det, det har Du gjort förut ;)
Lycka till!!
tackar... Ska iallafall försöka (y)
 
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
P
Motorutrymme med synliga komponenter och något snö, framkallar intrycket av underhåll eller reparation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av en smutsig bilbatterihållare med korrosion runt hållfästen och pol.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en smutsig motoroljepåfyllningsöppning på en bil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Batterifack i en bil med synlig korrosion och snö omkring kablar och komponenter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Maskintok skrev:
[bild] [bild] [bild] [bild]
Den som designa det där tänkte aldrig på mekaniker
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
P
skoge skoge skrev:
Den som designa det där tänkte aldrig på mekaniker
Nä det är ju en Renault laguna motor...
som Renault sålde till opel...
En koncept bil...
aldrig tänkt att lagas tror jag... :rofl:
 
  • Haha
Åsa Lund
  • Laddar…
Å fy fan va tråkigt...
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
P
nino nino skrev:
Å fy fan va tråkigt...
Ja det är ett riktigt tråkigt jobb detta..
hela fronten skall ner på bilen..
Sedan ur med en massa delar..

Och dränera på vatten..
samt av med multirem... kamrem..
kamaxlarna..
Och stabilisera motorn för att kunna lyfta bort topplocket...
Skulle tro att Insuget och grenröret blir en mysig historia för sig att få bort...
 
  • Ledsen
klaskarlsson
  • Laddar…
Låter som om chansen att fler delar skall gå sönder i denna operation är stor...:thinking: inget kul när saker är krångliga att reparera/komma åt...:confused:
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
galento
skoge skoge skrev:
Den som designa det där tänkte aldrig på mekaniker
Nä detta verkar ju vara en jäkla konstruktion , fan va bra om det skulle gå att få ur
resterna med motorn intakt. Blir väl säkerligen spånor i cyl men det borde väl gå att
suga ur dessa och sen gå ned med ett boroskop och se om det finns nåt kvar på
kolvtoppen.
Var nere med ett Bosch boroskop i en motor här för en tid sen och man såg ganska bra.
Men testade ett bososkop köpt på Lidl och tyckte faktiskt det var bättre än Bosch,en.
Skulle ju kunna spara en helvetes massa jobb.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
R roli skrev:
Låter som om chansen att fler delar skall gå sönder i denna operation är stor...:thinking: inget kul när saker är krångliga att reparera/komma åt...:confused:
Japp... brukar bli bult som smäller av när grenrör ska väck.. Och säkert mer därtill..
 
P
galento galento skrev:
Nä detta verkar ju vara en jäkla konstruktion , fan va bra om det skulle gå att få ur
resterna med motorn intakt. Blir väl säkerligen spånor i cyl men det borde väl gå att
suga ur dessa och sen gå ned med ett boroskop och se om det finns nåt kvar på
kolvtoppen.
Var nere med ett Bosch boroskop i en motor här för en tid sen och man såg ganska bra.
Men testade ett bososkop köpt på Lidl och tyckte faktiskt det var bättre än Bosch,en.
Skulle ju kunna spara en helvetes massa jobb.
Jodå jag har ett sådant från lidl;):rofl:
ringde verkstad nyss.. 23000 kr..
begagnad motor 15.000 kr... :crysmile::crysmile::crysmile:
jösses... jävla fransyskar;)
..
 
  • Wow
Tule54
  • Laddar…
P
 
Åsa Lund
När du börjar räkna ihop dagarna i din film får jag det till minst tio dagar :thinking:
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
När du börjar räkna ihop dagarna i din film får jag det till minst tio dagar :thinking:
Ja ungefär.. om det går bra..
Går det som vanligt.. Så det dubbla.. :crysmile::crysmile:
 
Åsa Lund
Låter spontant inte värt det!
Pilla isär bilen och sälj i delar ;)
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.