154 698 läst ·
2 049 svar
155k läst
2,0k svar
Maskin och hjälp tråden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja det är ett riktigt tråkigt jobb detta..nino skrev:
hela fronten skall ner på bilen..
Sedan ur med en massa delar..
Och dränera på vatten..
samt av med multirem... kamrem..
kamaxlarna..
Och stabilisera motorn för att kunna lyfta bort topplocket...
Skulle tro att Insuget och grenröret blir en mysig historia för sig att få bort...
Nä detta verkar ju vara en jäkla konstruktion , fan va bra om det skulle gå att få urskoge skrev:
resterna med motorn intakt. Blir väl säkerligen spånor i cyl men det borde väl gå att
suga ur dessa och sen gå ned med ett boroskop och se om det finns nåt kvar på
kolvtoppen.
Var nere med ett Bosch boroskop i en motor här för en tid sen och man såg ganska bra.
Men testade ett bososkop köpt på Lidl och tyckte faktiskt det var bättre än Bosch,en.
Skulle ju kunna spara en helvetes massa jobb.
Jodå jag har ett sådant från lidlgalento skrev:
Nä detta verkar ju vara en jäkla konstruktion , fan va bra om det skulle gå att få ur
resterna med motorn intakt. Blir väl säkerligen spånor i cyl men det borde väl gå att
suga ur dessa och sen gå ned med ett boroskop och se om det finns nåt kvar på
kolvtoppen.
Var nere med ett Bosch boroskop i en motor här för en tid sen och man såg ganska bra.
Men testade ett bososkop köpt på Lidl och tyckte faktiskt det var bättre än Bosch,en.
Skulle ju kunna spara en helvetes massa jobb.
ringde verkstad nyss.. 23000 kr..
begagnad motor 15.000 kr...
jösses... jävla fransyskar
..