P
nytt topplock... 6500 kr..
Plus sotningsats.. 1200 kr..
tändspole 450 kr..
stift 200 kr..

ca 3 dagars jobb... plus 3 dagars jobb återmontering...

Jag blir less... Det är hela julbudgeten..
grattis...
 
  • Ledsen
Beretic och 4 till
  • Laddar…
Vad är det för bil ?
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
nino nino skrev:
Vad är det för bil ?
opel vivaro 2004..bensin 2.0l..
en Renault trafic alltså...
 
P
jag skulle kunna klara topplocket..
Men då krävs nog att jag plockar bort det iallafall... :thinking:
och då blir det samma visa som vanligt..
När skiten ändå är väck och uppe..

byte av vattenpump..kamrem...

helvete...
Kanske torx:thinking:banka ner skiten.. Och vrida loss.... :thinking::thinking:
toppen ska ju av i värsta fall ändå....
 
  • Ledsen
  • Arg
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
P
skulle ha igång traktorn idag...
Då fräste det till vid startmotorn..
kabeln från startmotorn till solenoiden hade brunnit av..
Så jippie... en till sak mitt i skiten..
ja ja.. Bara att börja fixa igen.
 
  • Ledsen
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Usch och fy! Avundas dig inte :cry:
 
  • Älska
1
  • Laddar…
P
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Usch och fy! Avundas dig inte :cry:
Jag får skylla mig själv..
Jag har haft för mycket att göra en stund i höst.. Så jag tänkte ha servat bussen nu i vinter.. fixat startmotorn innan snön... Men då kom ju förkylningen.. Så ja.. äsch jag ska nog lösa detta också vad det lider.. Men trött blir jag..
 
  • Älska
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
P
Fick hem en Dewalt bänksåg dwe7485 häromveckan och premiärsågade lite igår.

Men efter en liten stunds sågande börjar den (i "tomgång") vibrera och ljudet är ojämnt.
Någon som vet om det är något jag borde dubbelkolla eller är det bara att lämna tillbaka till butiken?

Någon som vet om Hornbach byter ut över disk när det är trasigt från början?
 
P
P PsychoCheF skrev:
Fick hem en Dewalt bänksåg dwe7485 häromveckan och premiärsågade lite igår.

Men efter en liten stunds sågande börjar den (i "tomgång") vibrera och ljudet är ojämnt.
Någon som vet om det är något jag borde dubbelkolla eller är det bara att lämna tillbaka till butiken?

Någon som vet om Hornbach byter ut över disk när det är trasigt från början?
ny?
garanti och reklamationsrätt.
byt ut skiten.
 
P
Maskintok skrev:
ny?
garanti och reklamationsrätt.
byt ut skiten.
Helt ny.
Då blir det en utvärdering av Hornbachs kundtjänst imorgon.
 
P
P PsychoCheF skrev:
Helt ny.
Då blir det en utvärdering av Hornbachs kundtjänst imorgon.
läst vad de skriver på hemsidan om reklamation?
 
Inte en maskin, men det har gått på tok för mig i alla fall, så känner att jag är lite på rätt ställe…

Jag har kört sonder fästet på plogen på fyrhjulingen och vill mest få bekräftat att jag tänker rätt med vad jag behöver för att laga det nästa gång jag är här, och misstänker att du vet minst så bra som någon annan.

Nåväl.

Metallfäste till plog med 20 mm hål och skadade delar, täckt av snö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Demontage av plogfäste med synligt 20 mm hål på en snöig mark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sprinten som håller ihop plogbladet med fästet har lossnat (och försvunnit i snön). Det är ett 20 mm hål och lite drygt 50 mm djupt. Det har också haft en ögla för att kunna lyfta bladet med vinschen. Finns det bra, färdiga lösningar eller ska jag bara göra ett bonn-hopplock med en M20 bult och några muttrar och ögla?

Del av fyrhjulingsplog med saknad sprint och synliga skador på fästet, täckt av snö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sen har ena stoppet för hur mycket bladet kan vridas knäckts också. Men behövs det ens? Det finns ju en rätt grov stoppsprint, så det borde ju vara överflödigt, å andra sidan har jag ju knäckt det – antingen nu eller tidigare. Grejen är att jag inte kan svetsa, så jag vill helst skita i det eller lösa det på annat sätt, först i tredje hand behöva ta det till någon för svetsning.
 
P
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Inte en maskin, men det har gått på tok för mig i alla fall, så känner att jag är lite på rätt ställe…

Jag har kört sonder fästet på plogen på fyrhjulingen och vill mest få bekräftat att jag tänker rätt med vad jag behöver för att laga det nästa gång jag är här, och misstänker att du vet minst så bra som någon annan.

Nåväl.

[bild]
[bild]
Sprinten som håller ihop plogbladet med fästet har lossnat (och försvunnit i snön). Det är ett 20 mm hål och lite drygt 50 mm djupt. Det har också haft en ögla för att kunna lyfta bladet med vinschen. Finns det bra, färdiga lösningar eller ska jag bara göra ett bonn-hopplock med en M20 bult och några muttrar och ögla?

[bild]
Sen har ena stoppet för hur mycket bladet kan vridas knäckts också. Men behövs det ens? Det finns ju en rätt grov stoppsprint, så det borde ju vara överflödigt, å andra sidan har jag ju knäckt det – antingen nu eller tidigare. Grejen är att jag inte kan svetsa, så jag vill helst skita i det eller lösa det på annat sätt, först i tredje hand behöva ta det till någon för svetsning.
Jag skulle ha borrat ett hål i vardera ände på tappen.. gängat in skruv och mutter.
uppe och nere...

sedan.. Så finns det färdiga öglor som man bultar fast.. borra och skruva...

Annars är det fint tillfälle att lära sig svetsa..
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
P
Maskintok skrev:
läst vad de skriver på hemsidan om reklamation?
Fick den utbytt till en ny
Ska strax provköras.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
Hand håller en grispitt (skruvutdragare) med ett limmat handtag av träblock på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hållen hand med sammansatt verktyg bestående av en grispitt och förlängare mot en suddig bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

har limmat ihop en liten lösning kanske till bussen.. en grispitt och några förlängare..

har stått idag i minus 13-14 och jävlas...
Men det kan hända jag har fått det att röra på sig...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.