154 698 läst ·
2 049 svar
155k läst
2,0k svar
Maskin och hjälp tråden.
jag skulle kunna klara topplocket..
Men då krävs nog att jag plockar bort det iallafall...
och då blir det samma visa som vanligt..
När skiten ändå är väck och uppe..
byte av vattenpump..kamrem...
helvete...
Kanske torx
banka ner skiten.. Och vrida loss.... 

toppen ska ju av i värsta fall ändå....
Men då krävs nog att jag plockar bort det iallafall...
och då blir det samma visa som vanligt..
När skiten ändå är väck och uppe..
byte av vattenpump..kamrem...
helvete...
Kanske torx
toppen ska ju av i värsta fall ändå....
Jag får skylla mig själv..Åsa Lund skrev:
Jag har haft för mycket att göra en stund i höst.. Så jag tänkte ha servat bussen nu i vinter.. fixat startmotorn innan snön... Men då kom ju förkylningen.. Så ja.. äsch jag ska nog lösa detta också vad det lider.. Men trött blir jag..
Fick hem en Dewalt bänksåg dwe7485 häromveckan och premiärsågade lite igår.
Men efter en liten stunds sågande börjar den (i "tomgång") vibrera och ljudet är ojämnt.
Någon som vet om det är något jag borde dubbelkolla eller är det bara att lämna tillbaka till butiken?
Någon som vet om Hornbach byter ut över disk när det är trasigt från början?
Men efter en liten stunds sågande börjar den (i "tomgång") vibrera och ljudet är ojämnt.
Någon som vet om det är något jag borde dubbelkolla eller är det bara att lämna tillbaka till butiken?
Någon som vet om Hornbach byter ut över disk när det är trasigt från början?
ny?P PsychoCheF skrev:Fick hem en Dewalt bänksåg dwe7485 häromveckan och premiärsågade lite igår.
Men efter en liten stunds sågande börjar den (i "tomgång") vibrera och ljudet är ojämnt.
Någon som vet om det är något jag borde dubbelkolla eller är det bara att lämna tillbaka till butiken?
Någon som vet om Hornbach byter ut över disk när det är trasigt från början?
garanti och reklamationsrätt.
byt ut skiten.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 231 inlägg
Inte en maskin, men det har gått på tok för mig i alla fall, så känner att jag är lite på rätt ställe…
Jag har kört sonder fästet på plogen på fyrhjulingen och vill mest få bekräftat att jag tänker rätt med vad jag behöver för att laga det nästa gång jag är här, och misstänker att du vet minst så bra som någon annan.
Nåväl.
Sprinten som håller ihop plogbladet med fästet har lossnat (och försvunnit i snön). Det är ett 20 mm hål och lite drygt 50 mm djupt. Det har också haft en ögla för att kunna lyfta bladet med vinschen. Finns det bra, färdiga lösningar eller ska jag bara göra ett bonn-hopplock med en M20 bult och några muttrar och ögla?
Sen har ena stoppet för hur mycket bladet kan vridas knäckts också. Men behövs det ens? Det finns ju en rätt grov stoppsprint, så det borde ju vara överflödigt, å andra sidan har jag ju knäckt det – antingen nu eller tidigare. Grejen är att jag inte kan svetsa, så jag vill helst skita i det eller lösa det på annat sätt, först i tredje hand behöva ta det till någon för svetsning.
Jag har kört sonder fästet på plogen på fyrhjulingen och vill mest få bekräftat att jag tänker rätt med vad jag behöver för att laga det nästa gång jag är här, och misstänker att du vet minst så bra som någon annan.
Nåväl.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sprinten som håller ihop plogbladet med fästet har lossnat (och försvunnit i snön). Det är ett 20 mm hål och lite drygt 50 mm djupt. Det har också haft en ögla för att kunna lyfta bladet med vinschen. Finns det bra, färdiga lösningar eller ska jag bara göra ett bonn-hopplock med en M20 bult och några muttrar och ögla?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sen har ena stoppet för hur mycket bladet kan vridas knäckts också. Men behövs det ens? Det finns ju en rätt grov stoppsprint, så det borde ju vara överflödigt, å andra sidan har jag ju knäckt det – antingen nu eller tidigare. Grejen är att jag inte kan svetsa, så jag vill helst skita i det eller lösa det på annat sätt, först i tredje hand behöva ta det till någon för svetsning.
Jag skulle ha borrat ett hål i vardera ände på tappen.. gängat in skruv och mutter.Nötegårdsgubben skrev:
Inte en maskin, men det har gått på tok för mig i alla fall, så känner att jag är lite på rätt ställe…
Jag har kört sonder fästet på plogen på fyrhjulingen och vill mest få bekräftat att jag tänker rätt med vad jag behöver för att laga det nästa gång jag är här, och misstänker att du vet minst så bra som någon annan.
Nåväl.
[bild]
[bild]
Sprinten som håller ihop plogbladet med fästet har lossnat (och försvunnit i snön). Det är ett 20 mm hål och lite drygt 50 mm djupt. Det har också haft en ögla för att kunna lyfta bladet med vinschen. Finns det bra, färdiga lösningar eller ska jag bara göra ett bonn-hopplock med en M20 bult och några muttrar och ögla?
[bild]
Sen har ena stoppet för hur mycket bladet kan vridas knäckts också. Men behövs det ens? Det finns ju en rätt grov stoppsprint, så det borde ju vara överflödigt, å andra sidan har jag ju knäckt det – antingen nu eller tidigare. Grejen är att jag inte kan svetsa, så jag vill helst skita i det eller lösa det på annat sätt, först i tredje hand behöva ta det till någon för svetsning.
uppe och nere...
sedan.. Så finns det färdiga öglor som man bultar fast.. borra och skruva...
Annars är det fint tillfälle att lära sig svetsa..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
har limmat ihop en liten lösning kanske till bussen.. en grispitt och några förlängare..
har stått idag i minus 13-14 och jävlas...
Men det kan hända jag har fått det att röra på sig...