Hej

vi har nyligen dränerat runt hela huset med källare.
Jättenöjda med entreprenören och när de grävde hade vi endast lerjord.
Efter dräneringen har nu marken börjat sätta sig rejält, vilket de nämnde att den skulle.

fråga är, vad ska vi fylla med för att få den stabil?
 
Vad ska ni ha runt huset? Plattor eller gångar så är det packat bärlager som gäller, gräsmatta så fyller du med matjord.

Om inte leran är packad när det återfylldes bör det gå minst ett, gärna två år innan man lägger plattor så det har satt sig färdigt.
 
  • Gilla
T.Gustafsson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.