hej alla
Jag får inte in de fria kanaler längre efter systembyte till Mpeg4 .Behöver jag byta min tv som inte stöder Mpeg4?
eller räcker det med skaffa bara en mottagare som stöder Mpeg4?
om ja...kan jag då bara koppla in befintliga ute antenn på den och få in de kanaler?
hälsningar
Jag får inte in de fria kanaler längre efter systembyte till Mpeg4 .Behöver jag byta min tv som inte stöder Mpeg4?
eller räcker det med skaffa bara en mottagare som stöder Mpeg4?
om ja...kan jag då bara koppla in befintliga ute antenn på den och få in de kanaler?
hälsningar
Man ska kunna få in en testkanal (tex nr 88) om kanalinställningen och utrustningen är ok i övrigt.
Sen kan en del (äldre?) TV-apparater ha problem fastän de har stöd för MPEG4,
En LG TV fick jag ställa in frekvensen på manuellt, vilket kan vara lite bökigt.
Den hade lite varierande signalkvalite på muxen med SVT kanalerna och fryser eller pixlar bilden emellanåt.
Borde väl göra felanmälan till Teracom då ingen av mina TV har stabil mottagning under längre tid längre.
Har en teori om vad det kan bero på. Någon mer som har problem?
En bra modern mpeg4 tv-box borde dock lösa problemet (för de allra flesta).

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sen kan en del (äldre?) TV-apparater ha problem fastän de har stöd för MPEG4,
En LG TV fick jag ställa in frekvensen på manuellt, vilket kan vara lite bökigt.
Den hade lite varierande signalkvalite på muxen med SVT kanalerna och fryser eller pixlar bilden emellanåt.
Borde väl göra felanmälan till Teracom då ingen av mina TV har stabil mottagning under längre tid längre.
Har en teori om vad det kan bero på. Någon mer som har problem?
En bra modern mpeg4 tv-box borde dock lösa problemet (för de allra flesta).
Klicka här för att svara