Köpt lägenhet från 40-talet som genomgått elstambyte för kanske 10 år sedan.
Jag vill montera bort denna taklampa i hallen men ser ju superskumt ut. Hål direkt in i taket lixom?
Frågan är: vad är detta och kan jag gå på med mejsel och ta bort eller krävs elektriker?
Jag vill montera bort denna taklampa i hallen men ser ju superskumt ut. Hål direkt in i taket lixom?
Frågan är: vad är detta och kan jag gå på med mejsel och ta bort eller krävs elektriker?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Blekinge
· 12 233 inlägg
Du kommer ju behöva täcka hålet, bäst är en kupa.
Stäng av elen, skruva av allting, säkra blå och vit ledare med en toppklämma och på med täckkupan..
Vill du inte ha någonting kvar alls så kan en elektriker dra ut trådarna helt och du kan sätta ett platt lock. Men då blir det mer komplicerat att återställa den dag du vill ha lampa.
Stäng av elen, skruva av allting, säkra blå och vit ledare med en toppklämma och på med täckkupan..
Vill du inte ha någonting kvar alls så kan en elektriker dra ut trådarna helt och du kan sätta ett platt lock. Men då blir det mer komplicerat att återställa den dag du vill ha lampa.
Klicka här för att svara