Vi tänkte ha markisväv på insidan av altanräcket. För att kunna ta bort det vid stormvarning, vintertid, tvätt etc., så funderar jag på smartaste uppsättningen.
Är inne på att ha öljetter (7 mm) på väven och någon snygg bultskalle som syns på insidan, men hur gängar jag bulten i räcket ? Karmhylsa, eller finns det något annan smart hylsa som kan borras/gängas i trä ? Är rädd för att vanlig träskruv efter några upp- och nedtagningar tappar "gängen" i trät.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.