Bart Bart skrev:
Börja med att beställa en geoteknisk undersökning. Använd sedan resultatet därifrån som underlag vid anbudsförfrågan. Påtala att endast fast pris är intressant utan undantag.
Sen gäller det att lusläsa varje finstilt rad för att undvika friskrivningar.
Vet du vad en sån geoteknisk undersökning borde kosta i Stockholm? vad är rimligt?

K Kallebo skrev:
Vi fick exakt fastpris från tre olika firmor. Valde det billigaste och de gjorde ett bra jobb mycket snabbare än vad de hade uppskattat det till. Fick förstås betala det fasta priset ändå. Mellan den billigaste och dyraste skiljde det 350 000. De två billigaste låg ganska nära varandra så där valde jag utifrån den proffsigaste kontakten och valet av material.
precis en sådan känsla vi vill ha men i Stockholm. :) kul att du brev nöjd!

BenjiVilla Bennyhouse skrev:
Vet du vad en sån geoteknisk undersökning borde kosta i Stockholm? vad är rimligt?
Nu är det länge sedan vi byggde, men vi betalade för 16 år sedan ca 7000 kr för en undersökning för en platta på 115 kvm med ett burspråk. Ju fler vinklar och vrår ju fler borrhål, ju högre kostnad.

Idag skulle jag räkna med minst 15 000 kr - 20 000 kr. Det är dock en ren gissning från min sida. Ta en timme att ringa runt till 5 firmor och ta in priser. Dt är väl värd tid.

• Gilla
BenjiVilla
  • Laddar…
Bart Bart skrev:
Nu är det länge sedan vi byggde, men vi betalade för 16 år sedan ca 7000 kr för en undersökning för en platta på 115 kvm med ett burspråk. Ju fler vinklar och vrår ju fler borrhål, ju högre kostnad.

Idag skulle jag räkna med minst 15 000 kr - 20 000 kr. Det är dock en ren gissning från min sida. Ta en timme att ringa runt till 5 firmor och ta in priser. Dt är väl värd tid.

tack för tipset (y)

• Gilla
Vilsenpag
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.