82 027 läst ·
18 svar
82k läst
18 svar
Markarbetena kan bli dyr överraskníng
Vet du vad en sån geoteknisk undersökning borde kosta i Stockholm? vad är rimligt?Bart skrev:
precis en sådan känsla vi vill ha men i Stockholm.K Kallebo skrev:Vi fick exakt fastpris från tre olika firmor. Valde det billigaste och de gjorde ett bra jobb mycket snabbare än vad de hade uppskattat det till. Fick förstås betala det fasta priset ändå. Mellan den billigaste och dyraste skiljde det 350 000. De två billigaste låg ganska nära varandra så där valde jag utifrån den proffsigaste kontakten och valet av material.
Nu är det länge sedan vi byggde, men vi betalade för 16 år sedan ca 7000 kr för en undersökning för en platta på 115 kvm med ett burspråk. Ju fler vinklar och vrår ju fler borrhål, ju högre kostnad.Bennyhouse skrev:
Idag skulle jag räkna med minst 15 000 kr - 20 000 kr. Det är dock en ren gissning från min sida. Ta en timme att ringa runt till 5 firmor och ta in priser. Dt är väl värd tid.
Bart skrev:
Nu är det länge sedan vi byggde, men vi betalade för 16 år sedan ca 7000 kr för en undersökning för en platta på 115 kvm med ett burspråk. Ju fler vinklar och vrår ju fler borrhål, ju högre kostnad.
Idag skulle jag räkna med minst 15 000 kr - 20 000 kr. Det är dock en ren gissning från min sida. Ta en timme att ringa runt till 5 firmor och ta in priser. Dt är väl värd tid.
tack för tipset
Klicka här för att svara