Hej,

Vi ska bygga i NV Skåne och jag vill gärna ha några tips på en bra markentreprenör og någon till att göra vår platta. Suterräng. Det behöver inte vara samma som gör båda delarna. Om jag finner en god grävare så finner jag nog alltid en till att göra plattan. Alla förslag tas emot med tack!

Orsaken till att jag frågar om hjälp och tips är följande: Har mottagit en offert på nästan 750.000,- för att gräva ur och leverera en färdig platta - utan vvs arbete och el, men med utvändig va på ca 6 meter... Plattan år på 140m2 - det är ca 1 meter att ta bort ner till nivå på plattan - så lite mer, självklart. Men, med ca pris på 1200 - 1300,- + moms i Skåne, några dyrare, och inte allt för mycket att göra i bygg- branschen - entreprenörernas ord, inte mina - så fick jag en "knock out". Är detta rimlig? Vi pratar suterräng av jord och grus. Kollade med en i Sthlm i dag som återkom med en beräkning som gjorde att vi hamnade på hälften - med Sthlm prisar.... Som nämnd - jag tar gärna emot namn på en bra markfirma. Någon till att bygga plattan är mindre problematiskt.

Kolla med Fricks Entrepenad från Klippan, pålitlig och bra priser.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.