Jag tvivlar på att man har något att spara på en sambeställning så till vida att ni inte alla ska ha exakt samma märke då.

P
V vectrex skrev:
Jag tvivlar på att man har något att spara på en sambeställning så till vida att ni inte alla ska ha exakt samma märke då.
Så är det nog. Kostnaden ligger ju i framtagandet av schablonen (eller vad det heter när man gör mynt).

V vectrex skrev:
Sant sant.
Fast vi kanske alla kan spara pengar och bara köpa in oss.på Olas märke ;)

• Haha
Ola C och 1 till
  • Laddar…
P
Frustrator Frustrator skrev:
Sant sant.
Fast vi kanske alla kan spara pengar och bara köpa in oss.på Olas märke ;)
Då slipper vi ju kostnaden för schablon också. Och tänk så glad @Ola C ska bli, jag menar att få sitt namn på saker och ting utan att lyfta ett finger(y)

• Haha
Ola C
  • Laddar…
mowatom skrev:
Så är det nog. Kostnaden ligger ju i framtagandet av schablonen (eller vad det heter när man gör mynt).
Jag skulle ju såklart köpt fler från början men man e ju aldrig säker på att aliexpressleverantörerna lyckas med vad dom lovat så jag köpte en liten batch som test.

• Gilla
1
  • Laddar…
mowatom skrev:
Då slipper vi ju kostnaden för schablon också. Och tänk så glad @Ola C ska bli, jag menar att få sitt namn på saker och ting utan att lyfta ett finger(y)
Precis.
Vem skulle inte bli avundsjuk på mitt senaste alster?
Handgjord grön textilföremål med spetsiga utskott på en ljus yta, vilket ger intrycket av ett kreativt hantverksprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Praktiskt taget naturbegåvning..

• Gilla
1
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Praktiskt taget naturbegåvning..
Svårt för mig att avgöra men Mamma jobbade hela sitt yrkesliv som textillärare, ska kolla imorron om hon kan godkänna att ha familjenammet på den där huvudlösa fyrfenade hajen.

Microkatten
Jag såg precis engelska antikrundan, där de visade en ring i guld med en stor turmalin. Ringen var inte stämplad, men ansågs vara fr 1970-talet och värderades till 6-8000 pund.

Efter programmet gjordes efterforskningar vem guldsmeden kunde ha varit. Det visade sig vara en engelsk guldsmed. Ringen togs till ett officiellt certifieringskontor, där de hade guldsmedens signatur, och använde en speciell lasermaskin för att stämpla ringen i efterhand.

Jaha, vad har denna historia med någonting att göra? Jo, jag tänkte att det var ju ett billigt sätt för guldsmeden att stämpla sina verk, så jag satsar nog på samma princip, istället för att köpa såna däringa medaljonger. Lägger jag ut bilder på alla mina verk på Instagram och tillhandahåller en .jpeg med signaturen så lär väl någon om 50-100 år inse hur värdefulla verken är och märka upp dem åt mig.

När jag sålde min hembyggda vedlår på facebook så knackade jag in namn och datum i botten med bokstavs och sifferstansar, måste ju märka min första sålda möbel tänkte jag.

Vill man inte bli kopierad iframtiden känns dna märkning som en väg att gå. Såga sig i fingret och skvätta ner sina alster med lite blod.

• Gilla
  • Haha
ergonomen och 4 till
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Vill man inte bli kopierad iframtiden känns dna märkning som en väg att gå. Såga sig i fingret och skvätta ner sina alster med lite blod.
Det där gör man ju omedvetet hela tiden. Salvekvik har nog en märkbar dip nu när jag är pappaledig och inte är på jobbet.

mm intressant. Har en stämpel jag kör med. Men har tyvärr inte någon bra penna för det. Sist jag använde den stod jag med gasol tändare. Lyckades få 1 bränning innan gasen var slut.

Tips på bra värmepennor vad du fack namnet är på dom:S

Med vänlig hälsning,

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.