Skulle man inte kunna pressa detta med en hydraulpress? Sålänge man får fram en stämpel i lämpligt material och stämplar i ett mjukare material?

13th Marine 13th Marine skrev:
Skulle man inte kunna pressa detta med en hydraulpress? Sålänge man får fram en stämpel i lämpligt material och stämplar i ett mjukare material?
Fått för mig att man pressar mynt med sådär 100ton eller så..lite stor press kanske .

Frustrator Frustrator skrev:
Fått för mig att man pressar mynt med sådär 100ton eller så..lite stor press kanske .
Jo, men är inte mynt hårdare än vad det behöver vara här? :thinking:

Verkar som att den jag har hemma bara går till 30t, men den på jobbet ska klara 100t :D

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
[media]
Åhhhh, detta underbart galna par!!

• Haha
Dan_Johansson
  • Laddar…
Det är ingen här som har erfarenhet av en sådan liten mini-CNC laser graverare/utskärare?

Har sett flera på YT som använder Neje Master 2. Ca 180 amerikanska dollars på diverse kinasajter.
Här t.ex.

• Wow
Luddis_1
  • Laddar…
Är också nyfiken på dessa sen en tid tillbaks :thinking:

Suck. Nu villhöver jag en sån också.

• Haha
  • Gilla
AndersOhrt och 2 till
  • Laddar…
P
Ola C Ola C skrev:
Stryka på något låter inte som det kommer hålla i evigheter...iaf inte på en skärbräda som utsätts för mycket vatten.

Hursomhelst, jag har en brännstämpel men föredrar starkt "mynten" jag beställde för nåt år sen. Brännstämpeln har man bara en chans att få det bra, ofta på färdigt alster, och det e rätt lätt det inte blir 100. För varmt, för kallt, för lite tryck, för lång presstid, för kort presstid, snett tryck osv.

Egendesignade mynten sätts i ett grunt 20mm hål med en liten klick epoxi i botten. Lätt som en plätt o har inte misslyckats med ett enda än så länge. Har tom vågat montera ett i en målad synlig yta. Kostade ca 100$ för 50st. Må kanske låta dyrt med 20kr/st men jämfört med tiden man lägger ner på ett alster är det en fis i rymden.

Sök på custom coin på ex Aliexpress eller annat billighetsställe.

[bild]
[bild]
[bild]
Fasen vad läckra!! Blir att beställa. Skickar man en Ai-fil eller vad?

mowatom skrev:
Sambeställa så vi får ner priset?

P
Frustrator Frustrator skrev:
Sambeställa så vi får ner priset?
Varför inte(y)

richardtenggren
V vectrex skrev:
Det är ingen här som har erfarenhet av en sådan liten mini-CNC laser graverare/utskärare?

Har sett flera på YT som använder Neje Master 2. Ca 180 amerikanska dollars på diverse kinasajter.
Här t.ex.
@norrbottenssnickaren har inte du en sån?:)

mowatom skrev:
Jag skickade en ai fil men de verka kunna köra från jpeg o andra format också även om jag inbillar mig att nåt vektorformat borde va bättre.

• Gilla
1
  • Laddar…
mowatom skrev:
Varför inte(y)
Jag är också lite sugen, vilket ställe har ni kollat på?

Också lite sugen :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.