Bonnie jublar, när det är mer än frost i gräset är snöslungan guld värd ;)
Hund går på snöfri stig grävd med snöslunga, omgiven av snötäckt trädgård och röd byggnad i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Patrik440 och 11 till
  • Laddar…
Efter senaste löpet kissade vår prinsessa inne här om dagen och vi vi misstänkte urinvägsinfektion. Bara någon dag senare var hon som vanligt och i morse när min sambo var ute med henne så var hon som vanligt.
Nån timme eller två senare när jag skulle till jobbet så bara låg hon i sin säng och ville inte ens ha yoghurt.
Nu är hon hemma, hög som ett höghus men vi är lättade över att akutoperatinen för Livmoderinflammation gick bra... ❤️

Hund vilar på grön matta med tratt runt huvudet efter operation.
Skapa konto

• Älska
  • Wow
  • Gilla
Snigla och 11 till
  • Laddar…
Lilla gumman. Vilken tur att ni var så snabba på att upptäcka det!

• Gilla
Violina och 1 till
  • Laddar…
Sval eftermiddag, -17°c
Hund i röd jacka i snötäckt skog under klar blå himmel.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
Patrik440 och 8 till
  • Laddar…
BengtH BengtH skrev:
Sval eftermiddag, -17°c
[bild]
Brrrr!😬🥶😶‍🌫️

• Gilla
BengtH
  • Laddar…
Storsockret
Ibland ska det liggas nära

Svart hund sover bekvämt på en brun filt, nära en soffa i ett vardagsrum.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
Patrik440 och 9 till
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Ibland ska det liggas nära

[bild]
Och kramas där med ena benet!❤️🥰

• Älska
Alfredo
  • Laddar…
Skall vi inte äta snart?

Svart hund sittande på ett trägolv, tittar upp mot kameran med stora ögon och en nos i fokus.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Patrik440 och 12 till
  • Laddar…
Satsuki
Brun jaktcockervalptik hålls i en hand, fokuserad i hemmet, med en färgglad flätad armbandsdetalj.
Skapa konto

Denna lilla filur kommer att flytta hem till oss i slutet av maj, en brun jaktcockertik. Eftersom hon är född i Danmark måste hon vara rabiesvaccinerad och 15 v innan hon får flytta till oss.

Förslag på namn mottages tacksamt, får dock inte börja på P….

• Älska
  • Gilla
Saulesco och 14 till
  • Laddar…
Så underbar! Vad kommer hon få jaga?

• Gilla
Satsuki
  • Laddar…
Satsuki
yonna yonna skrev:
Så underbar! Vad kommer hon få jaga?
Klövvilt (rå, dov, kron och gris) i första hand, men också fältfågel och gäss/änder.

Spaniels är (kanske oväntat?) perfekta för att stöta klövvilt där vi jagar eftersom de bara får viltet på benen men aldrig förföljer. Det blir mycket lugnare drev på det sättet.

Min första jycke var engelsk cocker. Hon var kraftfull, alert på jakt, men allround och levde som sällskapshund. När jag på -80talet letade efter ny cocker var rasen "delad" i två grupper, sällskap och jakt. Rasen var inte längre densamma, klemiga, tunna sällskapsjyckar och de "riktiga" cockrarna, mer kraftfulla. Så det blev ingen mer cocker, tyvärr, eftersom jag inte jagar. Roligt att du har en "riktig" cocker! Jag letade ny hund då alla mina år med dalmatiner var slut - det blev då en liten schnauzer"råtta" ...

Satsuki
yonna yonna skrev:
Min första jycke var engelsk cocker. Hon var kraftfull, alert på jakt, men allround och levde som sällskapshund. När jag på -80talet letade efter ny cocker var rasen "delad" i två grupper, sällskap och jakt. Rasen var inte längre densamma, klemiga, tunna sällskapsjyckar och de "riktiga" cockrarna, mer kraftfulla. Så det blev ingen mer cocker, tyvärr, eftersom jag inte jagar. Roligt att du har en "riktig" cocker! Jag letade ny hund då alla mina år med dalmatiner var slut - det blev då en liten schnauzer"råtta" ...
Jaktcockers idag är inte speciellt stora, 10-15 kg, men snabba, smidiga, och väldigt mycket mindre päls än vanliga och kortare öron. Fantastiska hundar att träna eftersom de (lite som en bordercollie) VILL arbeta tillsammans med föraren, egensinniga och busiga men med en önskan att vara nära och tillsammans.

• Gilla
yonna
  • Laddar…
Storsockret
Hoppsan, råkade visst lämna fodertunnan öppen och obevakad bakom mig medan jag stängde påsen 😉

• Älska
  • Gilla
  • Haha
Saulesco och 9 till
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
obevakad
Obevakad??? Jag tycker övervakningskameran verkar ha fångat såväl dådet som gärningshunden. 😂

• Haha
Saulesco och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.