225 884 läst ·
2 176 svar
226k läst
2,2k svar
Människans bästa vän? (Bilder och annat om våra hundar)
Efter senaste löpet kissade vår prinsessa inne här om dagen och vi vi misstänkte urinvägsinfektion. Bara någon dag senare var hon som vanligt och i morse när min sambo var ute med henne så var hon som vanligt.
Nån timme eller två senare när jag skulle till jobbet så bara låg hon i sin säng och ville inte ens ha yoghurt.
Nu är hon hemma, hög som ett höghus men vi är lättade över att akutoperatinen för Livmoderinflammation gick bra... ❤️
Nån timme eller två senare när jag skulle till jobbet så bara låg hon i sin säng och ville inte ens ha yoghurt.
Nu är hon hemma, hög som ett höghus men vi är lättade över att akutoperatinen för Livmoderinflammation gick bra... ❤️
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 271 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 271 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Denna lilla filur kommer att flytta hem till oss i slutet av maj, en brun jaktcockertik. Eftersom hon är född i Danmark måste hon vara rabiesvaccinerad och 15 v innan hon får flytta till oss.
Förslag på namn mottages tacksamt, får dock inte börja på P….
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 271 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 271 inlägg
Klövvilt (rå, dov, kron och gris) i första hand, men också fältfågel och gäss/änder.yonna skrev:
Spaniels är (kanske oväntat?) perfekta för att stöta klövvilt där vi jagar eftersom de bara får viltet på benen men aldrig förföljer. Det blir mycket lugnare drev på det sättet.
Min första jycke var engelsk cocker. Hon var kraftfull, alert på jakt, men allround och levde som sällskapshund. När jag på -80talet letade efter ny cocker var rasen "delad" i två grupper, sällskap och jakt. Rasen var inte längre densamma, klemiga, tunna sällskapsjyckar och de "riktiga" cockrarna, mer kraftfulla. Så det blev ingen mer cocker, tyvärr, eftersom jag inte jagar. Roligt att du har en "riktig" cocker! Jag letade ny hund då alla mina år med dalmatiner var slut - det blev då en liten schnauzer"råtta" ...
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 271 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 271 inlägg
Jaktcockers idag är inte speciellt stora, 10-15 kg, men snabba, smidiga, och väldigt mycket mindre päls än vanliga och kortare öron. Fantastiska hundar att träna eftersom de (lite som en bordercollie) VILL arbeta tillsammans med föraren, egensinniga och busiga men med en önskan att vara nära och tillsammans.yonna skrev:
Min första jycke var engelsk cocker. Hon var kraftfull, alert på jakt, men allround och levde som sällskapshund. När jag på -80talet letade efter ny cocker var rasen "delad" i två grupper, sällskap och jakt. Rasen var inte längre densamma, klemiga, tunna sällskapsjyckar och de "riktiga" cockrarna, mer kraftfulla. Så det blev ingen mer cocker, tyvärr, eftersom jag inte jagar. Roligt att du har en "riktig" cocker! Jag letade ny hund då alla mina år med dalmatiner var slut - det blev då en liten schnauzer"råtta" ...