225 884 läst ·
2 176 svar
226k läst
2,2k svar
Människans bästa vän? (Bilder och annat om våra hundar)
Gullefjun 😍Satsuki skrev:
Mina namnförslag:
- Nilla
- Majsan
- Stina
😊
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 166 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 166 inlägg
Kan berätta att jag hade alltid velat ha en hund som hette Kajsa.. från det att jag var ung..
När jag väl skaffade en hund efter många år… så blev det en Bella 😜
Provade ställa mig i dörren o ropa ”Kajsa”.. kändes fel.. flöt inte bra munnen.. och hon såg inte ut som en Kajsa 😳🐶
Stod i den där dörren bra många ggr och provade skrika namn haha.. innan ”Bella” dök upp.. och det kändes rätt 😊👍
—-
Om jag skaffar en hund till någon gång.. o det är en pöjk.. ska han heta Gösta 😜😜❤️ (får väl se om det är rätt, den gången..)
När jag väl skaffade en hund efter många år… så blev det en Bella 😜
Provade ställa mig i dörren o ropa ”Kajsa”.. kändes fel.. flöt inte bra munnen.. och hon såg inte ut som en Kajsa 😳🐶
Stod i den där dörren bra många ggr och provade skrika namn haha.. innan ”Bella” dök upp.. och det kändes rätt 😊👍
—-
Om jag skaffar en hund till någon gång.. o det är en pöjk.. ska han heta Gösta 😜😜❤️ (får väl se om det är rätt, den gången..)
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 271 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 271 inlägg
Vår första hund hette Kajsa, det var en rottis på strax över 40 kg. Så just det namnet är uteslutet men jag tycker fortfarande det är ett fint hundnamn.
Molly är vad uppfödaren har tänkt, jag gillar eg namnet men det känns inte helt rätt. Vi funderade allvarligt på Elsa, men har en granne som heter nästan det, och två hundar i bekantskapskretsen som heter Elsi och Essie. En Elsa blir lite mycket då…
Senaste förslagen i familjen är Zelda, Millie och Iris.
Molly är vad uppfödaren har tänkt, jag gillar eg namnet men det känns inte helt rätt. Vi funderade allvarligt på Elsa, men har en granne som heter nästan det, och två hundar i bekantskapskretsen som heter Elsi och Essie. En Elsa blir lite mycket då…
Millie flyter bra i munnen när man ropar det högt 👍😊🐶Satsuki skrev:
Vår första hund hette Kajsa, det var en rottis på strax över 40 kg. Så just det namnet är uteslutet men jag tycker fortfarande det är ett fint hundnamn.
Saia, Aida, Jenny.Satsuki skrev:
Hade en gång en bekant som kände någon som hade gett sin hund namnet Attack.
Det blev snabbt tomt och öde runt omkring när de ropade på sin hund!😱😂🙃😁
Jag byter inte namn på mina jyckar. De kommer till mig med sin egen identitet som jag respekterar. Ibland har namnet förvanskats något (alla fyra har från den första jag fick Black Gipsy) blivit Jippan. Sedan Qonny, Kaspar, Yonny, Tango, Sumo, Angus. Min nuvarande Alfonz kallas för Affe. Trots detta har det funkat utmärkt att kalla in dem med tydliga vokaler.
Hund på hal is 😆
Hon konstaterade snabbt att fötterna bara gled undan när hon försökte gå, så hon lät sig släpas istället. kändes faktiskt ingen skillnad mot att leda henne i kopplet, extremt halt var det!
Hon konstaterade snabbt att fötterna bara gled undan när hon försökte gå, så hon lät sig släpas istället. kändes faktiskt ingen skillnad mot att leda henne i kopplet, extremt halt var det!
Jag har länge försökt att få döpa en av våra hundar till "Gissa", men blivit nedröstad av familjen. Skulle kunna leda till en del intressanta samtal annars 🙃"Vad heter din hund?" "Gissa" 😂😂😂Satsuki skrev:
Men lite mer seriöst, de brukar växa in i ett namn när man lär känna dem lite bättre, så ha lite is i magen och se vem hon är när hon kommer hem.
Idag har damen varit och fått sin Librela, ett moment som inte längre är speciellt jobbigt. Hon har alltid varit en skrikare när (eller till och med innan) det sticker men sen ett antal månader tillbaka har vi en ny person som alltid ger sprutan och det är som natt och dag. Det är väl en blandning av teknik, energi och inställning antar jag, men Rita är som en annan hund nu när vi är där. Inte ett pip, och avslappnad och glad både innan och efter.
Idag skulle vi dock ta blodprover, några resor värre. Men nej, inte ett ljud, jag märkte inte ens när det stack och sen var det klar. Och humöret var snabbt på topp igen.
Pingis är precis raka motsatsen, honom låter dom/vi nya djurskötare/veterinärer ge sprutan för han reagerar inte öht. Där är det godiset som är fullt fokus, allt annat är sekundärt.
Idag skulle vi dock ta blodprover, några resor värre. Men nej, inte ett ljud, jag märkte inte ens när det stack och sen var det klar. Och humöret var snabbt på topp igen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Pingis är precis raka motsatsen, honom låter dom/vi nya djurskötare/veterinärer ge sprutan för han reagerar inte öht. Där är det godiset som är fullt fokus, allt annat är sekundärt.
Logga in
Skapa konto