21 640 läst ·
21 svar
22k läst
21 svar
Malmbergs led-spottar :(
Hirvenvittu skrev:
det lilla dom glöder kommer du inte att märka någon skillnad på livslängden på dom.
Jag skulle kallas det mysbelysning om någon påpekar det.
Medlem
· Västra götaland
· 9 inlägg
Okej. Joo, visst är det mysfaktor
. Ska nog sluta bry mig om det glöder lite grann. Det är ju 50000 timmar på dom så som håller ju ett tag ändå.
Får tacka alla som har gett mig tips, tricks och hjälp med mitt problem. Utan er skulle jag blivit galen eller dum i huvet
Får tacka alla som har gett mig tips, tricks och hjälp med mitt problem. Utan er skulle jag blivit galen eller dum i huvet
Men dessa spottar slutar ju glöda med det lilla motståndet man kan montera på. Men å andra sidan har jag inte riktigt koll på vad induktion på tändtråden betyder...Jagarbosse skrev:jag har fått detta problem hos kunder som köper Hidealite Brighteye för 600:-/st och dimmrar med jolly, och även philips egna armaturer med deras egna dimmerdon....
jag har även pratat med åtskilliga väldigt kunniga inom området utan att få svar.
Efter eget forskande gissar jag på induktion på tändtråden.
När vi tog bort nollan från philipsarmaturen så glödde det fortfarande.... förklara det ni..
Själv stör jag mig på glödandet..
Induktion är vad som ligger bakom att en transformator fungerar. För egen del tror jag att det är kapacitivt och inte induktivt som det läcker. Det blir en liten kondensator mellan trådarna. Oavsett vilket så går det en svag ström genom tändtråden trots att brytaren är i avstängt läge. Exempelvis glödlampor är så ineffektiva att denna svaga ström inte räcker för att tända lampan. Med LED är det annorlunda då den är så mycket effektivare. Det man gör med motståndet är att sänka effektiviteten på LED-lampan så mycket att den inte kan lysa av läckströmmen.
Erik
Erik
Medlem
· Västra götaland
· 9 inlägg
Tackar avemo(erik). Så man tar ett motstånd vid strömbrytarn(dimmer)? Alltså tändtråden med andra ord?
Hej,
vi köpte en led-lampa son inte heller ville slockna . Har man få lampor inkopplade i förhållande till transformatorns effekt så kan utgången behövas lastas ned mot 0 Volt med ett motstånd i vårat fall 22 K Ohm, (troligen 0,5 W).
Vi ringde Malmbergs så skickade det ett. Detta står det inget om i manualen.
vi köpte en led-lampa son inte heller ville slockna . Har man få lampor inkopplade i förhållande till transformatorns effekt så kan utgången behövas lastas ned mot 0 Volt med ett motstånd i vårat fall 22 K Ohm, (troligen 0,5 W).
Vi ringde Malmbergs så skickade det ett. Detta står det inget om i manualen.
Klicka här för att svara
