Har spotlights som drivs av en malmbergs trafo. Idag var spottarna stendöda och jag undrar om någon vet vad felet kan vara. Dioden ser ut att lysa svagt och blinkar till lite svagt. Har pushdimmer
 
  • Gilla
pacman42
  • Laddar…
Koppla förbi dimmerpucken. Om spottarna lyser då är det fel på dimmern, lyser de inte är det fel på trafon/drivern.
 
R Rolle85 skrev:
Har spotlights som drivs av en malmbergs trafo. Idag var spottarna stendöda och jag undrar om någon vet vad felet kan vara. Dioden ser ut att lysa svagt och blinkar till lite svagt. Har pushdimmer
[video]
En spot har antagligen gått sönder, köp en ny spot o byt.
En trasig spot slår ut hela slingan :-(
 
Å Åbyfor skrev:
En spot har antagligen gått sönder, köp en ny spot o byt.
En trasig spot slår ut hela slingan :-(
Har gjort detta ett antal gånger, skulle tro att du har MD-315 från malmberg.
 
Jag gissar det är en klassisk malmbergs md-350 som har utgått ur sortimentet.

Hålet går ganska lätt att borra upp med 2 st hålsågsklingor på samma borr så att MD-360 passar. De finns på kampanj för ca 600-: + moms för 6 st spottar inkl driver
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.