Jag är osäker, jag har nån rulle flexslang liggande som jag tycker är hygglig men har glömt bort om jag köpte den på Malmbergs eller inte.

Jag vill inte ha dålig slang som t.ex. Hornbach vita spröda , men finns heller ingen anledning att betala i onödan för "fina" märken.

Vad tycker ni?

Verkar som att Malmbergs säljer denna: malmbergsflex.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag känner inte till Preflex som märke men en sökning ger att flera stora grossiter verkar ha sålt dem i alla fall.

Kör på fina märken, billigare tenderar till att gå av och hålla på.
Köpte en rulle på Biltema för att dra till led dioder till en trappa jag gjöt.
Fäste ändarna i formen, när jag skulle ta bort den så kapade jag av slangen helt (trodde jag) men den satt ihop i en liten del, och när jag drog till i formen så deformerades slangen iaf en 10cm in i betongen, den blev helt strypt.
De dyrare slangarna har även friktionsbehandling invändigt som gör det enklare för din elektriker att senare dra i kabel.
Med tanke på att du får tex en rulle pipelife för typ 300kr, om du köper nått billigt istället som ställer till det när din elektriker ska dra kablarna så rusar ju hans timpenning snabbt iväg mot de få kronorna du tjänade på slangen, 1 timmes extra arbete för elektrikern så är ju det 2 rullar med kvalitetsslang.

Vissa av Malmbergs grejer tycker jag känns låg kvalitet och inget seriösa använder i ett nybygge.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.