E
Uffe, märker att du försvinner så fort det kommer frågor år ditt håll?
 
E
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag börjar alltmer förstå hur hopplös denna diskussion är.
Kan du inte återkomma efter att du sett en malmbergspryl på riktigt, så du ens vet vad du diskuterar.

Nu använder du bara hörsägen ifrån ert sunkiga fikarum som indata.
Har aldrig påstått att Hager vunnit några designpris. Det finns andra grejer som är viktigare också.
 
E El-Löken66 skrev:
Nu börjar det bli löjligt.
Har du skruvat upp alla elcentralen som finns på marknaden menar du?
Eller du hittar någon du tycker har bra egenskaper och förespråkar den tills du hittar bättre?

Det är väl klart man kan skruva upp vilket märke som helst så länge det är godkända grejer som verkar ok.

Det är inte samma som att förespråka detta.

Det är inte så billigt med Malmberg att jag tycker det är motiverat att använda.
Jag har angett några få skäl innan som jag trodde jag skulle få mothugg på men känslan var nog rätt.

Jag tror det finns billigare saker än Malmberg om det är så att man lurar kunden genom att inte köpa det billigaste möjliga.

AEG från Clas Ohlson har det alltid varit bra pris på, och innan du frågar, nej, jag vet inte om den är bra att jobba med. Köp en och testa vet jag. [länk]

[bild][bild]
Tycker att det varit löjligt en lång tid nu
Gillar inte AEG:s kapslingar men deras normapparater är helt ok för en rimlig peng
Mina favoritcentraler är Hager pga av de är lättjobbade och har satt upp dessa hos mig själv
 
E El-Löken66 skrev:
Uffe, märker att du försvinner så fort det kommer frågor år ditt håll?
Har tyvärr inte tid att sitta vid datorn och starbliga hela tiden
Men svarade precis dig ;)
 
@ El-Löken66
Nej men det jag inte arbetat med uttalar jag mig inte om
Det jag skruvat upp har jag en uppfattning om
 
Mikael_L
E El-Löken66 skrev:
Har aldrig påstått att Hager vunnit några designpris. Det finns andra grejer som är viktigare också.
Men ändå var det just utseendet du valde att kommentera, som jag sen följde på...
E El-Löken66 skrev:
Inga vackra grejer direkt, men håller det så är det ju bra.

Alltså du får ursäkta El-löken, du kastar dig hit och dit så snabbt att jag inte hänger med. Så jag ber om ursäkt att jag besvarar din åsikt om en ful central, naturligtvis skulle jag förstått att det inte var viktigt.
 
  • Gilla
quattro1 och 1 till
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Stor!
...
Intressant.
...och om du och en kund har olika åsikter om vad som är estetiskt tilltalande så antar jag att den betalande kunden alltid har fel?
 
Redigerat:
E
Mikael_L Mikael_L skrev:
Men ändå var det just utseendet du valde att kommentera, som jag sen följde på...



Alltså du får ursäkta El-löken, du kastar dig hit och dit så snabbt att jag inte hänger med. Så jag ber om ursäkt att jag besvarar din åsikt om en ful central, naturligtvis skulle jag förstått att det inte var viktigt.
Du la ju upp en bild på utsidan, vad finns det mer att kommentera då, det är det första man ser ju.
Varför la du inte upp insidan, varför tyckte du utsidan var det viktigaste att kommentera?
 
U Uffe A skrev:
Har tyvärr inte tid att sitta vid datorn och starbliga hela tiden
Men svarade precis dig ;)
Sen tror jag faktiskt att jag svarat på alla dina kommentarer som varit riktade till mig
Men kanske jag missat några
I så fall så ber jag om ursäkt :cool:
 
E
jbr jbr skrev:
Intressant.
...och om du och en kund har olika åsikter om vad som är estetiskt tilltalande så antar jag att den betalande kunden alltid har fel?
Det finns såklart en gräns för hur man monterar, även estetiskt. Kunden kan slippa betala, för jag skruvar inte upp någon central i taket.
 
Mikael_L
E El-Löken66 skrev:
Varför la du inte upp insidan, varför tyckte du utsidan var det viktigaste att kommentera?
För att du skrev såhär.
E El-Löken66 skrev:
Inga vackra grejer direkt, men håller det så är det ju bra.
Men jag får be så väldigt mycket om ursäkt.
 
  • Wow
El-Löken66
  • Laddar…
jbr jbr skrev:
Intressant.
...och om du och en kund har olika åsikter om vad som är estetiskt tilltalande så antar jag att den betalande kunden alltid har fel?
Det kan vara på det sättet om man inte vet hur man ska uppträda mot kunder :cool:
 
E
U Uffe A skrev:
Det kan vara på det sättet om man inte vet hur man ska uppträda mot kunder :cool:
Det där med kunden har alltid rätt är en seglivad myt! :rofl:
 
E El-Löken66 skrev:
Det finns såklart en gräns för hur man monterar, även estetiskt. Kunden kan slippa betala, för jag skruvar inte upp någon central i taket.
Nu rörde diskussionen iofs utseendet på prylarna men du har alltså bestämt dig för att nu svänga över till att det handlar om hur man monterar?
 
  • Wow
  • Gilla
El-Löken66 och 1 till
  • Laddar…
Visst har denne, så länge det gäller det estetiska men inte när det gäller säkerhet och utförande
Men delar du inte kundens åsikt så tacka nej till jobbet.
Kommer inte att svara mer i den här tråden i kväll eftersom det är arbetsdag i morgon
Du ska väl också upp tidigt i morgon och iväg till jobb ;)
 
  • Wow
El-Löken66
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.