24 481 läst ·
194 svar
24k läst
194 svar
Malmbergs elcentral
Har aldrig påstått att Hager vunnit några designpris. Det finns andra grejer som är viktigare också.Mikael_L skrev:
Tycker att det varit löjligt en lång tid nuE El-Löken66 skrev:Nu börjar det bli löjligt.
Har du skruvat upp alla elcentralen som finns på marknaden menar du?
Eller du hittar någon du tycker har bra egenskaper och förespråkar den tills du hittar bättre?
Det är väl klart man kan skruva upp vilket märke som helst så länge det är godkända grejer som verkar ok.
Det är inte samma som att förespråka detta.
Det är inte så billigt med Malmberg att jag tycker det är motiverat att använda.
Jag har angett några få skäl innan som jag trodde jag skulle få mothugg på men känslan var nog rätt.
Jag tror det finns billigare saker än Malmberg om det är så att man lurar kunden genom att inte köpa det billigaste möjliga.
AEG från Clas Ohlson har det alltid varit bra pris på, och innan du frågar, nej, jag vet inte om den är bra att jobba med. Köp en och testa vet jag. [länk]
[bild][bild]
Gillar inte AEG:s kapslingar men deras normapparater är helt ok för en rimlig peng
Mina favoritcentraler är Hager pga av de är lättjobbade och har satt upp dessa hos mig själv
Men ändå var det just utseendet du valde att kommentera, som jag sen följde på...E El-Löken66 skrev:
E El-Löken66 skrev:
Alltså du får ursäkta El-löken, du kastar dig hit och dit så snabbt att jag inte hänger med. Så jag ber om ursäkt att jag besvarar din åsikt om en ful central, naturligtvis skulle jag förstått att det inte var viktigt.
Du la ju upp en bild på utsidan, vad finns det mer att kommentera då, det är det första man ser ju.Mikael_L skrev:
Men ändå var det just utseendet du valde att kommentera, som jag sen följde på...
Alltså du får ursäkta El-löken, du kastar dig hit och dit så snabbt att jag inte hänger med. Så jag ber om ursäkt att jag besvarar din åsikt om en ful central, naturligtvis skulle jag förstått att det inte var viktigt.
Varför la du inte upp insidan, varför tyckte du utsidan var det viktigaste att kommentera?
Nu rörde diskussionen iofs utseendet på prylarna men du har alltså bestämt dig för att nu svänga över till att det handlar om hur man monterar?E El-Löken66 skrev:
Visst har denne, så länge det gäller det estetiska men inte när det gäller säkerhet och utförande
Men delar du inte kundens åsikt så tacka nej till jobbet.
Kommer inte att svara mer i den här tråden i kväll eftersom det är arbetsdag i morgon
Du ska väl också upp tidigt i morgon och iväg till jobb
Men delar du inte kundens åsikt så tacka nej till jobbet.
Kommer inte att svara mer i den här tråden i kväll eftersom det är arbetsdag i morgon
Du ska väl också upp tidigt i morgon och iväg till jobb