24 482 läst ·
194 svar
24k läst
194 svar
Malmbergs elcentral
Jaha, upprymdheten över att vara lite speciell blev minst sagt kortvarig.Mikael_L skrev:
Troll smäller ju betydligt högre än besserwisser.
Då var nattsömnen förstörd.
Men det här tycker jag kan vara ett bra tips till TS.E El-Löken66 skrev:
Kolla om elektrikern kan köpa ut en sådan här istället, eller att du själv köper ut den.
Den var faktiskt så billig att den hamnar i samma pris som malmbergs, och själv skulle jag nog föredra AEG istället för Malmbergs, inte för att jag vet om det är bättre, men bara för just för det där ryktets skull, typ det tråden spårat ut i, i några sidor nu.
Men se till att du får en dörr då till den centralen, då blir den faktiskt rätt prydlig.
Bättre kan du Michael!Mikael_L skrev:
Men det här tycker jag kan vara ett bra tips till TS.
Kolla om elektrikern kan köpa ut en sådan här istället, eller att du själv köper ut den.
Den var faktiskt så billig att den hamnar i samma pris som malmbergs, och själv skulle jag nog föredra AEG istället för Malmbergs, inte för att jag vet om det är bättre, men bara för just för det där ryktets skull, typ det tråden spårat ut i, i några sidor nu.
Men se till att du får en dörr då till den centralen, då blir den faktiskt rätt prydlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kunden går alltid först, du vill väl inte luras?
I taket ska den sitta, kunden vill inte behöva se fuleländet!
https://m.alibaba.com/product/60499...06.wap_new_search.1998817009.8.4c36284fmo4253
Vad är det för fel på Rutab?
Rutab är väl dessutom bara en gross/återförsäljare inte tillverkare?
Då jag hittar en del centraler på Jula med Rutab klistermärke gissar jag att de har satt sitt namn på något billigare fabrikat och marknadsför det som sina egna produkter?
Dock ser jag även något som ser ut att vara tillverkarens namn på produkterna också, det borde väl vara varnings signalen inte direkt distributören?
Ingen jagar ahlsells med blåslampa för att de råkar sälja Malmbergs tänker jag.
Har ganska mycket med Rutab att göra i jobbet men då talar vi väletablerade kvalitetsmärken, Pflitch och PMA vilka de är generalagent för i Sverige är de jag kan dra mig till minne just nu.
Rutab är väl dessutom bara en gross/återförsäljare inte tillverkare?
Då jag hittar en del centraler på Jula med Rutab klistermärke gissar jag att de har satt sitt namn på något billigare fabrikat och marknadsför det som sina egna produkter?
Dock ser jag även något som ser ut att vara tillverkarens namn på produkterna också, det borde väl vara varnings signalen inte direkt distributören?
Ingen jagar ahlsells med blåslampa för att de råkar sälja Malmbergs tänker jag.
Har ganska mycket med Rutab att göra i jobbet men då talar vi väletablerade kvalitetsmärken, Pflitch och PMA vilka de är generalagent för i Sverige är de jag kan dra mig till minne just nu.
Jag vet inte.ARJU skrev:
De dras med något slags rykte, som kan vara totalt oförtjänt.
Det är nog lite som någon skrev, de saker som inte elgrossisterna säljer, utan det säljs på Jula osv, och ofta monteras av hempulare och polska multihantverkare, snackas ner av de folk från de etablerade elfirmorna.
Och det är långt ifrån säkert att det har med själva kvalitén att göra, utan det är minst lika troligt att det har att göra med att spy galla över konkurrensen. Så rykten om kvalitet tycker jag man ska ta med en viss nypa salt.
Rutab har vad de kallar "outsourcad produktion", exakt vad detta betyder kan man ju undra.ARJU skrev:
Vad är det för fel på Rutab?
Rutab är väl dessutom bara en gross/återförsäljare inte tillverkare?
Då jag hittar en del centraler på Jula med Rutab klistermärke gissar jag att de har satt sitt namn på något billigare fabrikat och marknadsför det som sina egna produkter?
Dock ser jag även något som ser ut att vara tillverkarens namn på produkterna också, det borde väl vara varnings signalen inte direkt distributören?
Ingen jagar ahlsells med blåslampa för att de råkar sälja Malmbergs tänker jag.
Har ganska mycket med Rutab att göra i jobbet men då talar vi väletablerade kvalitetsmärken, Pflitch och PMA vilka de är generalagent för i Sverige är de jag kan dra mig till minne just nu.
De grejer som tillverkas här är bra som du skruver, senumdosor och kabelgenomföringar.
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Har monterat en rutabcentral för tjugo år sedan den kändes enormt "billlig" att skruva med men den är fortfarande i drift och fungerar men föredrar hager både monteringsmässigt och estetiskt
Men har du legat på 63 Ampere kontinuerligt?Andreas_kalmar skrev:
För har du inte kan haft någon last är det väl inte konstigt det hållt?
Har plasten gulnat som vi sett exempel på, trycker fortfarande skruvarna på ledarna med exakt rätt moment?
Det är skillnad på att funka och fungera!
Nu har 63A kommit upp i tråden flera gånger som ytterligare en sak en billig central inte håller för.
Hur många hushåll har 63A inkommande? Eller är dessa 63A totalt på alla 3 faser? Om så är fallet så riskerar då alla med 3*25A att ha möjlighet att överskrida detta och där är det inte heller många som har så stora säkrningar in.
Hur många hushåll har 63A inkommande? Eller är dessa 63A totalt på alla 3 faser? Om så är fallet så riskerar då alla med 3*25A att ha möjlighet att överskrida detta och där är det inte heller många som har så stora säkrningar in.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 679 inlägg
Hur många behöver mer än en 40A JFB normalt sett? Om man behöver 63A så har jag svårt att tro att man använder en färdig central (och om man gör det tar man en med en JFB som räcker).
63A innebär troligtvis den maximala ström det går i någon ledare i centralen, det är det kopplingspunkterna är dimensionerade för.
63A innebär troligtvis den maximala ström det går i någon ledare i centralen, det är det kopplingspunkterna är dimensionerade för.


