Hej Alla

Vad jag har förstått så går det bra att måla väggarna i badrummet (i stället för att sätta kakel), även vid badkar, och till och med i duchen (!?). Detta förutsätter att man använder ett system (fabrikat) som innefattar väv. Väggen får alltså en "smårutig" säckvävstruktur. Och det vill vi inte ha. Vi vill ha en enkel, slät målad vägg.

Två frågor:

1) Har någon provat att måla väggarna i själva duschutrymmet? I så fall, hur fungerade det? (Jag litar inte riktigt på att måla så utsatta ytor..)

2) Har någon ett tips på ett system (fabrikat) som har en slät väv i stället för en strukturerad? Vore mycket tacksam för tips.

Må gott!
/ulf

Vi har förvisso kaklat i duschhörnan men målat i resten och det är någon väv som hette "mikrolitväv" om jag inte minns fel. Syns inte alls att det är väv utan enda strukturen är från rollern.

I duschen på mitt gym har de målad vägg (med den väv du beskriver) och plastmatta på golvet. Vet inte hur många duschar som görs per dag i just det rummet (stort rum med tre duschar), men ganska många lär det bli. Under de två åren jag har varit där har det alltid sett helfräscht ut, ingen flagande färg el dyl. Så funkar gör det nog. Om man sedan tycker det är snyggt är ju en annan sak...

Hej

Jag köpte glasfiberfilt som inte har något mönster på "Jem o Fix", det är en dansk kedja i södra sverige, men jag tror de flesta färghandlarna har den också. Limmades direkt på gipsskiva och målade med vattentät färg för tvättstuga och bad. Detta gjorde jag visserligen i köket vid ombyggnad, men det ser mycket bra ut och håller mot vatten.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.