Hej, jag går i tankarna att måla om mitt hallgolv. Jag bor i en gammal sekelskiftslägenhet och trägolvet har de tidigare ägarna målat svart. Det börjar dock bli slitet nu efter några år så nu är jag som sakt sugen på att testa en vit färg! Vet att det kanske inte är det smidigaste att ha i en hall, men det kan nog bli en snygg entré! Jag har dock aldrig målat ett golv förut så jag behöver all hjälp jag kan få, jag vill ju inte att det svarta ska lysa igenom på något sätt såklart. Men hur går jag till väga? Räcker det med att tvätta golvet eller bör det även slipas? Hur gör jag med fogning? Vad finns det för tålig vit golvfärg? Och vad kan det kosta? Kan nog uppskatta att hallen är 15m2.

Som ni märker så är jag en riktig rookie så alla tips till er som har lite bättre koll välkomnas stort!

Har tänkt tanken själv fast att måla vitt i sovrummet då min hall är rätt mörk och man inte kommer få fram det vita riktigt. Tror det räcker med att tvätta golvet, kan vara lite charmigt att det är lite nött men ändå vitt kan jag tycka.

Har du fått till det? Jag hittade lite prylar på byggochbobutiken.com som gjorde det billigare. Ett tips bara!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.